Linie lotnicze United Airlines wróciły po ponad pięcioletniej przerwie z obsługą długodystansowych tras z nowojorskiego portu JFK do San Francisco i Los Angeles w Kalifornii. Rejsy realizuje Boeing 767-300, zapewniający 22 fotele w klasie Premium Plus, 43 fotele w klasie Economy Plus, 46 miejsc w klasie biznes oraz 56 miejsc w klasie ekonomicznej.
Niespełna sześć lat temu jeden z trzech największych przewoźników powietrznych Stanów Zjednoczonych zrezygnował z oferowania z szóstego pod względem ruchu krajowego lotniska i największego na północnym wschodzie. Lukę szybko wypełniła wówczas konkurencja, a przede wszystkim
American Airlines.
Minionej niedzieli samoloty United Airlines znów odleciały z nowojorskiego JFK do dwóch największych miast w Kalifornii. Pasażerowie byli odprawiani z Terminalu 7.
Przewoźnik z Chicago w październiku 2015 roku skonsolidował swoje połączenia transkontynentalne i międzynarodowe z Nowego Jorku w porcie Newark-Liberty, natomiast krajowe z lotniska LaGuardia. Dwa lata później były prezes United Airlines Scott Kirby przyznał, że takie posunięcie było błędem. - Chciałbym móc cofnąć czas i zmienić decyzję. To była zła decyzja - stwierdził Kirby do pracowników w nagraniu, do którego dotarł Skift.
Powrót na JFK umożliwiła pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 oraz zwolnione sloty przez linie lotnicze, które musiały mocno ograniczyć swoje oferowanie. - Tak wiele osób było podekscytowanych tym wydarzeniem. Wracamy po prostu do domu. Nie możemy czuć się bardziej dumni - podkreślił David Kinzelman, wiceprezes United Airlines ds. globalnych operacji lotniskowych, podczas skromnych uroczystości związanych z powrotem przewoźnika z Chicago na JFK.
Rejsy długodystansowe z wschodniego na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych zawsze były polem zaciekłej konkurencji największych krajowych linii lotniczych. Nie inaczej będzie również teraz, zwłaszcza jak liczba pasażerów będzie wzrastać wraz z rozwojem wdrażanego programu szczepień.
American Airlines lata airbusem A321T między Nowym Jorkiem i dwiema najważniejszymi destynacjami w Kalifornii, natomiast
JetBlue, oferujące chwaloną przez podróżnych kabinę klasy biznes Mint, między portem JFK a Los Angeles.
Delta Air Lines natomiast wykorzystują do transkontynentalnych lotów do San Francisco i Los Angeles boeingi 757 i 767 z również wysoko ocenianymi przez pasażerów kabinami Delta One.