Rok 2024 okazał się niezwykle udany dla United Airlines. Amerykański przewoźnik obsłużył aż 174 mln pasażerów, a utrzymujący się cały rok wysoki popyt na podróże lotnicze (zwłaszcza w ruchu międzynarodowym) zagwarantował odnotowanie rekordowego zysku netto w wysokości 3,5 mld dolarów.
Działalność operatora z siedzibą w Chicago rosła przez cały zeszły rok. Amerykańskie linie lotnicze odnotowały 10-proc. wzrost zainteresowania usługami premium, podczas gdy przychody z przewozu pasażerów korporacyjnych urosły o siedem proc. w skali całego roku. Aż o 20 proc wzrosła liczba sprzedawanych biletów na przeloty w klasie ekonomicznej. W ciągu 366 dni United Airlines obsłużyły rekordowe 173,6 mln pasażerów, realizując każdego dnia średnio 4 340 lotów.
W jak dobrej sytuacji ekonomicznej znajduje się tradycyjny operator, potwierdzają wyniki za ostatni kwartał. Przychody przewoźnika za okres październik – grudzień 2024 urosły o 7,8 proc. do poziomu 14,7 mld dolarów amerykańskich w porównaniu do analogicznego kwartału w 2023 roku, co przełożyło się na odnotowanie zysku operacyjnego w kwocie 1,4 mld dolarów. Ostatni kwartał roku 2024 został zamknięty z zyskiem netto rzędu jednego miliarda dolarów.
Jeszcze lepiej prezentują się całoroczne wyniki finansowe. Łączne przychody United Airlines wyniosły 57 mld dolarów (wzrost o 6,2 proc. w porównaniu z rokiem 2023), co było możliwe dzięki zwiększeniu ogólnego oferowania. W 2024 roku linie zaoferowały rekordową siatkę lotów krajowych (1,3 mln rejsów), jak i o 35 proc. większą podaż połączeń na rynku międzynarodowym (prawie 700 międzynarodowych rejsów dziennie do 133 miast w 67 państwach).
Wzrost przepustowości, wysoki popyt na podróże lotnicze (rekordowo wysokie taryfy) i spadek kosztów paliwa, przełożyły się na odnotowanie przez jedne z największych linii lotniczych na świecie rekordowych zysków, zarówno operacyjnych, jak i netto. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem wyniósł 4,6 mld dolarów (8,1-proc. marża), podczas gdy zysk netto zamknął się w kwocie 3,5 mld dolarów. Linie odnotowały 6,1 proc. marży netto. Zaraportowany zysk jest jednym z najwyższych w historii branży lotniczej, choć do
wyniku Turkish Airlines sporo brakuje.
Działalność w 2023 roku przyniosła 3,3 mld dolarów zysku „na czysto”.
Amerykański operator prognozuje, że rok 2025 będzie jeszcze lepszy. Wzrost zaliczy oferowanie w ruchu międzynarodowym –
United Airlines uruchomią loty na dziewięciu nowych kierunkach. Zbazowane w Newark samoloty dolecą do Nuuk na Grenlandii, Palermo we Włoszech, hiszpańskiego Bilbao, oraz do Faro i na Maderę. Z Waszyngtonu linie zaoferują rejsy do Dakaru, Nicei i Wenecji, podczas gdy tokijska baza przewoźnika wzbogaci się o rejsy do Ułan Bator w Mongolii, Kaohsiung na Tajwanie, jak i do Koror na Palau.