Działalność United Airlines w roku 2023 pozwoliła wygenerować zysk netto w wysokości 3,3 mld dolarów. Amerykański przewoźnik ostrzega jednak, że utrzymujące się uziemienie wąskokadłubowych boeingów 737 MAX 9 zaszkodzi finansom operatora w rozpoczętym ponad miesiąc temu nowym roku.
Strategia dywersyfikacji przychodów United Airlines po raz kolejny okazała się kluczowa dla zapewniania sobie przewagi konkurencyjnej. Przychody ze sprzedaży biletów na przeloty w kabinach premium odnotowały w zeszłym roku wzrost przychodów o 16 proc., podczas gdy przychody ze sprzedaży oferty ekonomicznej wzrosły o ponad 20 proc.
Linie lotnicze z siedzibą w Chicago skorzystały także na konwergencji swoich kosztów. Zbieżność kosztów spowodowała silniejszy związek między kosztami jednostkowymi a wynikami przychodów jednostkowych. Utrzymujący się wysoki popyt na podróże lotnicze i rosnąca preferencja pasażerów na wybór oferty premium tylko pomogły osiągnąć początkowe założenia zarządu amerykańskiego przewoźnika, jakim było osiągnięcie zysku netto, pomimo szerokiego spektrum niekorzystnych czynników.
– Chcę podziękować zespołowi United za ciężką pracę, jaką wykonaliśmy, aby osiągnąć zamierzone cele – powiedział dyrektor generalny United Airlines, Scott Kirby. – Patrząc w przyszłość, spodziewamy się, że tendencje [wzrostowe, od red.] będą się utrzymywać, a United Airlines są niesamowicie dobrze przygotowane, aby je wykorzystać i osiągnąć krótko- i długoterminowe cele finansowe i operacyjne – dodał Kirby.
W ciągu 365 dni zeszłego roku z oferty lotniczej przewoźnika skorzystało ponad 164 mln pasażerów, o 14,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Całoroczne przychody za 2023 r. wzrosły o prawie 20 proc. do poziomu 53,7 mld dolarów. Mimo zwiększenia liczby operacji, koszty stałe wydatkowane na paliwo zmniejszyły się o 3,5 proc. Skorygowany zysk za działalność w ciągu 365 dni roku ubiegłego wyniósł 3,3 mld dolarów, podczas gdy skorygowany zysk za akcję linii lotniczych za cały rok wyniósł 10,05 dolarów, co mieściło się w docelowym poziomie 10–12 dolarów, które zostały wyznaczone przez zarząd na początku 2023 roku. Warto podkreślić, że jest to rekordowy wynik.
Pomimo solidnych ogólnych wyników za 2023 r., czwarty kwartał, z powodu rosnących kosztów stałych, okazał się dla amerykańskich linii lotniczych gorszy w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2022, ponieważ zysk netto był mniejszy o prawie jedną trzecią i zamknął się w kwocie 664 mln dolarów.
Na dzień 31 grudnia ubiegłego roku poziom zadłużenia United Airlines wyniósł 29,3 mld dolarów. W zeszłym roku linie złożyły zamówienie na dostawę 110 nowych samolotów, zarówno wąsko- i szerokokadłubowych. Przewoźnik odebrał pierwszego airbusa A321neo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.