Linie lotnicze United Airlines staną się największym użytkownikiem boeingów 787. Przewoźnik z Chicago złożył zamówienie na kolejnych 50 Dreamlinerów wersji 787-9 i powiększy w ten sposób swoją flotę tych samolotów o 150 nowych maszyn.
Podpisana 3 października umowa z Boeingiem zawiera również opcję pozyskania następnych 50 odrzutowców dalekiego zasięgu amerykańskiego producenta, które spalają o 25 proc. mniej paliwa niż starsze szerokokadłubowce innych wersji.
Warto pamiętać, że pod koniec ubiegłego roku United złożyły już
rekordowe zamówienie na 100 boeingów 787 z opcją na kolejnych 100. Przewoźnik z Chicago, oprócz Dreamlinerów, powiększy swoją flotę także o 100 odrzutowców z rodziny 737 MAX.
Trzecie co do wielkości linie lotnicze Stanów Zjednoczonych odbiorą w ten sposób w najbliższych latach aż 800 nowych wąskokadłubowych i szerokokadłubowych maszyn, biorąc pod uwagę
jeszcze wcześniejsze zamówienia.
Boeingi wersji 787-9 zabierają na pokład 296 pasażerów i mają zasięg 14 010 km. Dreamlinery to w ogóle najlepiej sprzedający się samolot szerokokadłubowy w historii. 87 klientów z całego świata złożyło już zamówienia na ponad 1800 maszyny z tej rodziny amerykańskiego producenta. 56 klientów kupiło nawet ponownie ponad 870 Dreamlinerów. W minionym roku sprzedano ich 350.
– Budujemy świetlaną przyszłość, a to zamówienie przenosi nasz i tak już udany projekt
United Next na kolejną dekadę i jeszcze później – nie kryje optymizmu Scott Kirby, prezes United.
– Nasze planowanie i skupienie się na perspektywie długoterminowej pomogło nam wyprzedzić inne linie lotnicze, które stały w miejscu. Jestem przekonany, że nasza strategia jest słuszna, ponieważ stale dodajemy nowe, większe samoloty, aby w pełni wykorzystać nasze rosnące możliwości lotów zarówno międzynarodowych, jak i krajowych – dodał Kirby.
– Bezprecedensowe zaangażowanie United w rodzinę 787 Dreamliner jest świadectwem wiodącej na rynku ekonomiki operacyjnej i niezawodności szerokokadłubowych odrzutowców Boeinga – powiedział z kolei Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. – Dzięki boeingom 787 United będzie cieszyć się synergią wynikającą z obsługi jednej z największych i najbardziej wydajnych flot w powietrzu – dodał Deal.
United Airlines eksploatują już dwanaście Dreamlinerów wersji 787-8, a także 38 wersji 787-9 oraz 21 wersji 787-10. Dostawy 150 nowych szerokokadłubowców pozwolą zastąpić starzejące się boeingi 767 i 777.