Z okazji Światowego Dnia Środowiska i w ramach strategii ochrony środowiska, która obejmuje zobowiązanie do odpowiedzialnej konsumpcji, linie Emirates przygotowują się do ponownego wykorzystania ponad 50 tys. kilogramów materiałów pochodzących ze 191 samolotów poddawanych renowacji wnętrz kabin. Przewoźnik z Dubaju tchnie nowe życie w materiały i wyprodukuje tysiące ręcznie robionych plecaków i tornistrów, które zostaną w tym roku przekazane szkołom społecznym i organizacjom wspierającym edukację w Afryce i Azji.
W celu zminimalizowania ilości odpadów, zespół inżynierów Emirates postawił sobie za zadanie znalezienie sposobu, na ponowne wykorzystanie tkanin z foteli klasy ekonomicznej w 22 samolotach Airbus A380, które zakończyły proces modernizacji. Z tych samolotów odzyskano 5 205 kilogramów odpadów, w tym tkaniny foteli składającą się w 95% z wełny i 5% z nylonu o gładkim splocie, pochodzące z Niemiec i Irlandii. Materiały te zostały uznane za idealne do upcyklingu ze względu na ich trwałość i niepalność, a następnie podjęto decyzję o produkcji wysokiej jakości plecaków dla potrzebujących dzieci.
W zakładzie Emirates Engineering, dedykowany zespół krawców zaprojektował gamę plecaków dla dzieci w różnym wieku. Personel współpracował z zespołem ds. komunikacji korporacyjnej, marketingu i marki Emirates w celu wskazania podmiotów charytatywnych, szkół, domów dziecka i fundacji, do których trafią plecaki.
Pracownicy Emirates spędzili tygodnie na analizowaniu plecaków, upewniając się, że są one bezpieczne i wygodne, a także odpowiednie dla dzieci Tkaniny na plecaki są świeżo prane w zakładzie, a następnie głęboko czyszczone ręcznie, skórzane elementy są poddawane kondycjonowaniu i dokładnie dezynfekowane przed zszyciem w unikalne elementy.
Plecaki są produkowane ręcznie w zakładzie Emirates Engineering, przez zespół krawców. Na co dzień ci fachowcy zajmują się naprawą rozdarć we wnętrzach ogromnej floty samolotów Emirates, ale teraz wielu z nich wykorzystuje swoje umiejętności do produkcji tornistrów dla uczniów w całej sieci Emirates.
Największy na świecie znany projekt modernizacji to wielomiliardowa inwestycja Emirates, która rozpoczęła się w sierpniu 2022 r. z zamiarem pełnej przebudowy 191 samolotów i podniesienia komfortu klienta. Projekt obejmuje 110 Airbusów A380 i 81 Boeingów 777, które łącznie mogą dostarczyć do 50 tys. kilogramów zużytych tkanin.
Materiały z 22 samolotów Airbus A380, które doczekały się całkowitej modernizacji, zostały już ponownie wykorzystane. W listopadzie 2023 r. powstała z nich limitowana kolekcja walizek serii Aircrafted by Emirates, zaprojektowana przez Emirates Engineering i wyprzedana w ciągu kilku tygodni. Wpływy z pierwszej sprzedaży kolekcji non-profit Aircrafted by Emirates wyniosły ponad 70 000 AED i po minimalnych odliczeniach kosztów operacyjnych zostały przekazane na rzecz Emirates Airline Foundation wspierającej projekty humanitarne na całym świecie.
Modernizacja, zarządzana w całości przez zespół inżynierów Emirates, jest ważnym projektem, którego ukończenie zajmie lata i zapewni wiele możliwości upcyklingu. W ramach tych działań zainstalowanych zostanie 21 814 foteli w klasie ekonomicznej, 8 104 w klasie ekonomicznej premium, 1 894 foteli w klasie pierwszej i ponad 11 182 w klasie biznes.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.