Partner serwisu
Biznes i przemysł

Jumbo Jety przełamują złą passę. UPS zamawia 14 Boeingów 747-8F

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Jumbo Jety przełamują złą passę. UPS zamawia 14 Boeingów 747-8F
Fot. Boeing
UPS złożył zamówienie na 14 Boeingów 747-8F i cztery nowe Boeingi 767. W przypadku koncernu zajmującego się przewozem przesyłek, dostawa kolejnych maszyn ma zaspokoić coraz większe zapotrzebowanie na usługi lotnicze. Popytem na Jumbo Jety nie może jednak pochwalić się producent. Linie zamawiają co prawda 747-8 przeznaczone do przewozu cargo, rezygnują jednak z podstawowej wersji modelu przeznaczonej do obsługi pasażerów.

– W Stanach Zjednoczonych obserwujemy rekordowe zapotrzebowanie na przesyłki lotnicze dostarczane w dniu następnym oraz z odroczoną datą dostawy. To już czwarty kwartał z rzędu, kiedy segment międzynarodowy UPS notuje dwucyfrowy wzrost liczby obsługiwanych przesyłek – powiedział David Abney, prezes i dyrektor generalny UPS. Wzrost zapotrzebowania na nasze usługi lotnicze zbiega się w czasie z obchodzoną przez nas właśnie 30. rocznicą powstania UPS Airlines.

Samoloty zostaną dostarczone w trybie przyspieszonym w ramach zamówienia z 2016 roku na 14 samolotów frachtowych Boeing 747-8. Dostawa wszystkich 32 maszyn zostanie zrealizowana do końca 2022 roku, co pozwoli zwiększyć ładowność o około 4100 ton. Globalna sieć lotnicza UPS obejmuje ponad 500 własnych i wynajmowanych samolotów. W 2017 roku UPS otrzymał trzy nowe Boeingi 747-8. Co ciekawe, jak do tej pory żaden z samolotów znajdujących się we flocie nie został wymieniony.

Model samolotu frachtowego 747-8 mieści 46 kontenerów — 34 na pokładzie głównym i 12 na dolnym. Każda maszyna ma ładowność ok. 140 ton, czyli ok. 30 tys. przesyłek, oraz zasięg ok. 7780 km. Boeing 767 ma ładowność ok. 60 ton; mieści 31 kontenerów — 24 na pokładzie głównym i 7 na dolnym. Jego zasięg to około 5560 km. Flota UPS liczy obecnie 59 maszyn Boeing 767.

747-8 F, wersja przeznaczona do przewozu cargo, cieszy się popularnością, między innymi dzięki możliwości załadunku przez dziób, co pozwala na umieszczenie na pokładzie większych elementów. W zeszłym roku Boeing dostarczył 747-8 liniom Korean Air. Jest to prawdopodobnie ostatni wyprodukowany pasażerski egzemplarz popularnego na całym świecie samolotu. Wycofali się z niego też dwaj amerykańscy przewoźnicy – Delta Air Lines i United Airlines.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kolejne B737 MAX dołączą do floty Enter Air!

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne B737 MAX dołączą do floty Enter Air!

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2024

Enter Air. Kolejny boeing 737 MAX już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Iran podrobił łopatki silników Pratt & Whitney!

Biznes i przemysł

Iran podrobił łopatki silników Pratt & Whitney!

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Kolejne B737 MAX dołączą do floty Enter Air!

Pasażer i linie lotnicze

Kolejne B737 MAX dołączą do floty Enter Air!

Mateusz Kieruzal 07 czerwca 2024

Enter Air. Kolejny boeing 737 MAX już w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Iran podrobił łopatki silników Pratt & Whitney!

Biznes i przemysł

Iran podrobił łopatki silników Pratt & Whitney!

Mateusz Kieruzal 06 czerwca 2024

Zobacz również:

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Biznes i przemysł

Thai Airways sprzedały sześć airbusów A380 za 3 mln dolarów

Tomasz Śniedziewski 29 kwietnia 2024

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5