Partner serwisu
Biznes i przemysł

UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
UPS zamawia kolejne B767-300F przed zakończeniem produkcji
fot. UPS Airlines
UPS Airlines stały za niezidentyfikowanym zamówieniem na osiem B767-300F, które Boeing zarejestrował w grudniu 2024 roku. Nowe samoloty są częścią programu odnowy floty linii, który zapewni utrzymanie nowoczesnej i wydajnej floty w najbliższej przyszłości.

Zakup ten chwilowo zakończył zastój w zamówieniach B767F po przerwie w dostawach w 2023 roku z powodu problemów jakościowych wpływających na komercyjne i wojskowe wersje szerokokadłubowych odrzutowców. Według danych Boeinga, w 2023 r. nie było żadnych zamówień B767-300F, a w 2022 r. zamówiono łącznie 10 samolotów: osiem dla UPS i dwa dla FedEx.

Dlatego zamówienie z grudnia 2024 roku było pierwszym zamówieniem na B767F od 2 lat, ale producent nie ujawnił od razu klienta. Dopiero po opublikowaniu styczniowego raportu dotyczącego zamówień i dostaw Boeinga potwierdzono, że UPS jest odpowiedzialny za ten zakup.

Nowo zamówione samoloty zostaną dostarczone do linii UPS w latach 2026-2027: trzy w 2026 r. oraz pięć w 2027 r. Będą to także ostatnie wyprodukowane B767F, ponieważ Boeing ogłosił w październiku ubiegłego roku koniec produkcji B767F, który przypadnie właśnie na 2027 r.

Prognoza Boeinga World Air Cargo Forecast (WACF) mówi, że globalna flota cargo wzrośnie do 3 900 frachtowców do 2043 r., co stanowi wzrost o około 66 proc. z 2 460 samolotów towarowych w 2024 r.

Pierwszy użytkownik B767-300F na świecie

W styczniu 1993 roku, na zamówienie UPS Airlines, Boeing ogłosił branży cargo wariant frachtowca 767-300, który wszedł do służby dokładnie 16 października 1995 r. we flocie UPS. Według oficjalnych informacji, od momentu wprowadzenia modelu w 1995 r., UPS zamówił łącznie 110 sztuk tych samolotów oraz zlecił przebudowę, do wersji cargo, 10 takich maszyn.

Boeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. Według Boeinga B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.

Flota przewoźnika cargo

Flota UPS Airlines składa się obecnie z 292 samolotów: 52 airbusów A300-600F, 13 boeingów 747-400F, 30 B747-8F, 75 B757-200F, 93 B767-300F oraz 29 maszyn MD-11F. Na dostawę linia oczekuje 17 maszyn B767-300F. Według doniesień kierownictwo UPS Air nadal rozważa zamówienie kilku lub kilkunastu maszyn B777F lub B777-8F. Linia potencjalnie jest także zainteresowana najnowszym produktem Airbusa - A350F.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Katastrofa w Waszyngtonie. W śmigłowcu wyłączono ważny system

Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa w Waszyngtonie. W śmigłowcu wyłączono ważny system

GR 10 lutego 2025

Horała: prokuratura umorzyła 13 śledztw ws. CPK

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od EASA

Piotr Bożyk 11 lutego 2025

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Biznes i przemysł

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Piotr Bożyk 20 stycznia 2025

UPS zamawia kolejnych 19 boeingów B767-300F

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Katastrofa w Waszyngtonie. W śmigłowcu wyłączono ważny system

Pasażer i linie lotnicze

Katastrofa w Waszyngtonie. W śmigłowcu wyłączono ważny system

GR 10 lutego 2025

Horała: prokuratura umorzyła 13 śledztw ws. CPK

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od EASA

Biznes i przemysł

Embraer E190F E-Freighter z certyfikatem typu od EASA

Piotr Bożyk 11 lutego 2025

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Biznes i przemysł

Pierwszy MD-11F po UPS Airlines zezłomowany

Piotr Bożyk 20 stycznia 2025

UPS zamawia kolejnych 19 boeingów B767-300F

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5