Boeing ogłosił pod koniec grudnia zamówienie 19 B767-300F przez rodzimą linię UPS Airlines. Amerykański producent podkreśla wyjątkową wydajność operacyjną i ładowność 767F, który ma służyć klientom i sprostać oczekiwaniom w czasach dużego popytu na ładunki lotnicze.
Nowo zamówione samoloty zostaną dostarczone do linii UPS w latach 2023-2025, a dokładniej: pięć maszyn w 2023 r., siedem w 2024 r. i siedem w 2025 r.
- Boeing 767F jest siłą napędową naszej floty. Ten samolot jest ważnym elementem w globalnej sieci logistycznej UPS. Pomaga nam dotrzeć do ponad 200 miast każdego dnia. Nie wyobrażamy sobie naszej floty bez tych maszyn. 767 wspiera również nasze wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez zwiększenie wydajności i niezawodności naszej floty - powiedział Brendan Canavan, prezes UPS Airlines.
W styczniu 1993 roku, na zamówienie UPS Airlines, Boeing ogłosił branży cargo wariant frachtowca 767-300, który wszedł do służby dokładnie 16 października 1995 r. we flocie UPS. Według oficjalnych informacji, od momentu wprowadzenia modelu w 1995 r., UPS zamówił łącznie 91 sztuk tych samolotów oraz zlecił przebudowę, do wersji cargo, ośmiu takich maszyn.
Boeing 767-300F, który jest oparty na popularnej wersji pasażerskiej 767-300ER, jest w stanie zabrać na pokład około 58 ton ładunku cargo przy międzykontynentalnym zasięgu. Maszyna 767F jest idealna dla rozwoju nowych długodystansowych i regionalnych połączeń cargo. B767 rozładowuje także gwałtowny rozwój handlu e-commerce, który spowodował wzrost popytu na ładunki lotnicze.
- To najnowsze zamówienie na 19 odrzutowców zamyka niesamowity rok dla rodziny frachtowców Boeinga. UPS jest jednym ze znaczących światowych przewoźników cargo. Linia wykazała wszechstronność i wysoką niezawodność B767-300F, co się przyczyniło do ustanowienia maszyny jako preferowanego samolotu do obsługi średniej wielkości rynków cargo - powiedział Ihssane Mounir, wiceprezes Boeing Commercial Airplanes ds. sprzedaży i marketingu.
Flota UPS Airlines składa się obecnie z 288 samolotów: 52 airbusów A300-600F, 13 boeingów 747-400F, 26 B747-8F, 75 B757-200F, 80 B767-300F oraz 42 maszyn MD-11F. Na dostawę oczekuje 21 maszyn: dwa boeingi B747-8F oraz 19 B767-300F. Według doniesień kierownictwo UPS Air nadal rozważa zamówienie kilku lub kilkunastu maszyn B777F. Linia potencjalnie jest zainteresowana najnowszym produktem
Airbusa - A350F.