Uzbekistan Airways odebrały pierwszego z dwóch zamówionych samolotów LET L410 UVP-E20. Samoloty te będą jedynymi regionalnymi maszynami turbośmigłowymi we flocie tego państwowego przewoźnika.
Samolot LET L-410 (OK-JNL msn 3410) po odbiorze i sprawdzeniu w fabryce wystartował z czeskich Kunovic kierując się do Taszkentu. Lot przebiegał z kilkoma międzylądowaniami technicznymi na tankowanie w Bułgarii, Turcji, Armenii, Azerbejdżanie i Turkmenistanie. Maszyna po przylocie została powitana salutem wodnym, a następnie po odprawie celnej przerejestrowana na uzbeckie numery rejestracyjne UK41002.
Linia spodziewa się drugiego turbośmigłowego samolotu L410 do końca tego roku. Przewoźnik posiada również opcje zakupu na kolejne dwa samoloty tego typu.
Gdzie polecą nowe maszyny?
Uzbekistan Airways planuje rozmieścić samoloty Let 410 na lotach krajowych do nieobsługiwanych miast z bardzo krótkimi pasami startowymi, w tym między innymi do Andizhan i Zarafshan. W ostatnich dniach przewoźnik poinformował, że bilety na tych trasach krajowych będą kosztować 16 dolarów w jedną stronę.
K Uzbekistan Airways včera dorazila první L-410ka. Doletěla tam s dočasnou registraci OK-JNL a cesta vedla z Kunovic přes Burgas, Samsun, Arménii, Azerbajdžán a Turkmenistán do Taškentu.
Foto: Rustam Mannanov pic.twitter.com/U5SbkZSBjv
L410 UVP-E20 to dwusilnikowy samolot transportowy przeznaczony do startów i lądowań na krótkich pasach startowych produkowany przez LET Aircraft Industries. Zaprojektowany do pracy w ekstremalnych warunkach pogodowych (od -50 °C do +50 °C). Posiada 19 miejsc pasażerskich i elastyczną konfigurację, w której możliwe jest wyposażenie przedziału ładunkowego. Napędzają go dwa silniki turbośmigłowe General Electric H80-200 o mocy 597 kW (801 hp) każdy.
Turbolety L410 są znane ze swojej niezawodności, bezpieczeństwa i zdolności do pracy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Samoloty tego typu są eksploatowane w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach: w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Europie. Samolot jest wielozadaniowy i występuje w kilku wariantach. L-410 jest idealnym technicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla pasażerskiego i towarowego transportu lotniczego na krótkich dystansach. Tego typu samoloty mogą lądować na bardzo krótkich pasach startowych, w tym na nieutwardzonych. Samolot posiada także niskie koszty operacyjne i konserwacyjne.
Flota linii
Obecnie flota Uzbekistan Airways składa się z 40 samolotów: jednego LET L410, 11 airbusów A320, czterech A320neo, pięciu A321neo, dwóch A330-200 (ACMI od Heston Airlines), dwóch boeingów B757-200, sześciu B767-300ER, dwóch B767-300F oraz siedmiu B787-8 Dreamliner.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.