Partner serwisu
Biznes i przemysł

VASO: Łączenie kadłuba i skrzydeł pierwszego Iła 96-400M

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-01-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Rosyjski producent Voronezh Aircraft Production Association (VASO), który należy do państwowego koncernu United Aircraft Corporation (UAC), rozpoczął łączenie kadłuba i skrzydeł pierwszego Iljuszyna Ił-96 w nowej wersji pasażerskiej 96-400M.

VASO opisuje to wydarzenie jako kolejny znaczący krok w projekcie opracowania nowego wariantu pasażerskiego oznaczonego jako Ił-96-400M, który jest oparty na frachtowcu Ił-96-400T. Producent twierdzi, że integracja kadłuba ze skrzydłami oraz instalacje wszystkich systemów oraz silników zostaną zakończone do IV kwartału br.

Jak potwierdza Yuri Grudnin, szef dywizji transportu lotniczego w United Aircraft Corporation (UAC), harmonogram prac przebiega bez zakłóceń a pierwszy lot Iła 96-400M zaplanowano w połowie 2021 r. Podobnie jak wersja cargo, samolot będzie napędzany czterema ulepszonymi silnikami Aviadvigatel PS-90A1. Dzięki dłuższemu kadłubowi o 9,65 m, niż podstawowa wersja Ił-96-300, nowy samolot szerokokadłubowy będzie mógł pomieścić 305 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży, 350 pasażerów konfiguracji dwóch klas podróży oraz 402 pasażerów w jednoklasowej konfiguracji przeznaczonej głównie na rynek czarterów.

Projekt Iła 96-400M jest w dużej mierze sponsorowany przez rosyjski rząd, który wspomógł Ilyushin Aviation Complex kwotą 57,5 mln dolarów amerykańskich, a VASO przewiduje na początek zbudowanie sześciu egzemplarzy. UAC uważa samolot za kluczowy dla zachowania krajowych kompetencji w budowaniu dalekodystansowych samolotów szerokokadłubowych.

Ił-96 to rosyjski samolot pasażerski, zaprojektowany jako skrócona konstrukcja pierwszego radzieckiego samolotu szerokokadłubowego Ił-86 w biurze konstrukcyjnym Iljuszyna. Samolot został oblatany we wrześniu 1988 r. Dokładnie 28 września tegoż roku samolot wystartował w pierwszy lot techniczny. W 1992 roku wszedł do produkcji seryjnej, a zadebiutował w locie komercyjnym Aerofłotu w 1993 r. Uznawany był jednym z nowocześniejszych samolotów rosyjskich. Z samolotów tej serii korzystają najwyższe władze Rosji - prezydent i premier (Ił-96-300PU). Do tej pory zbudowano 26 egzemplarzy, a na świecie lata jeszcze 15 z nich: 10 w linii Rossiya, cztery w Cubana de Aviación oraz jeden jest własnością Iljuszyna.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

Airbus: Inauguracja linii montażu A321neo w dawnej hali A380

Biznes i przemysł

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

Biznes i przemysł

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 października 2019

Zobacz również:

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Pasażer i linie lotnicze

Cubana de Aviación wznowi loty Iljuszynem 96

Mateusz Kieruzal 09 grudnia 2023

Airbus potwierdza wzrost produkcji A220. Wersja 500 nieco później

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

Airbus: Inauguracja linii montażu A321neo w dawnej hali A380

Biznes i przemysł

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

Biznes i przemysł

VASO rozpoczyna montaż pierwszego Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 października 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5