Linie lotnicze Vietnam Airlines poinformowały w oficjalnym komunikacie, że przewiozły ponad 18 mln pasażerów w 2022 roku. Wolumen obsłużonych ładunków osiągnął poziom 211 900 ton.
Prezes Vietnam Airlines Le HongHa podkreślił w sprawozdaniu, że narodowe linie lotnicze Wietnamu wdrożyły wiele rozwiązań, które pozwoliły zaoszczędzić i obniżyć koszty o 181,9 mln dolarów. Przewoźnik z Azji Południowo-Wschodniej zmniejszył w ten sposób stratę o blisko 2,96 mln dolarów.
Vietnam Airlines prognozują w 2023 roku, że niestabilne otoczenie biznesowe związane z ryzykiem recesji gospodarczej, wysoką inflacją, wojną w Ukrainie i rosnącymi cenami paliw, wpłynie na popyt na podróże i tempo ożywienia rynku lotniczego. Przewoźnik z Azji Południowo-Wschodniej zapowiada niemniej wzrost efektywności o 14 proc. w odniesieniu do poziomu z 2019 roku oraz kontynuację kluczowych działań, takich jak restrukturyzacja, przyspieszenie transformacji cyfrowej, podniesienie jakości usług i poprawa przychodów.
Czynnikami sprzyjającymi poprawie wyników będą otwarcie ważnych międzynarodowych rynków, a zwłaszcza Chin. Decydenci Państwa Środka zapowiedzieli
złagodzenie od 8 stycznia restrykcji dotyczących podróżowania. Ponadto pozytywne jest również ożywienie krajowej gospodarki. Plan generalny rozwiązań, mających na celu usunięcie pozostałych trudności związanych ze skutkami pandemii w latach 2021-2025, czeka jednak jeszcze na oficjalne zatwierdzenie.
Flota Vietnam Airlines składa się aktualnie z 97 samolotów. Dominuje w niej 48 wąskokadłubowych airbusów A321-200 i dwadzieścia wersji A321neo. Rejsy międzykontynentalne i dalekiego zasięgu obsługuje natomiast czternaście szerokokadłubowych airbusów A350-900, jedenaście boeingów 787-9, a także cztery większej wersji 787-10. Przewoźnik z Azji Południowo-Wschodniej oczekuje jeszcze na dostawę pięciu airbusów A320neo, czterech kolejnych Dreamlinerów wersji 787-10, a także dedykowanych do lotów cargo dwóch frachtowców wersji A321-200/P2F.