Sojusz SkyTeam i Virgin Atlantic ogłosili dziś (27 września), że brytyjski przewoźnik dołączy jako najnowszy członek SkyTeam na początku 2023 r. Virgin Atlantic stanie się pierwszą i jedyną brytyjską linią należącą do SkyTeam, wzmacniając sieć transatlantycką sojuszu oraz usługi do i z londyńskiego Heathrow oraz Manchesteru.
Pasażerowie Virgin Atlantic skorzystają ze spójnej, bezproblemowej obsługi w ponad 1000 miastach na świecie. Będą mieli również więcej możliwości zdobywania i wymiany punktów w liniach członkowskich oraz dostęp do sieci ponad 750 saloników biznesowych na sześciu kontynentach.
Członkowie Flying Club będą mogli cieszyć się znaczącymi korzyściami od dnia przystąpienia do programu, dzięki globalnemu rozszerzeniu oferty lojalnościowej. Posiadacze srebrnej karty Virgin Atlantic zostaną uznani za członków SkyTeam Elite, podczas gdy członkowie złotej karty staną się członkami Elite Plus. Zapewni to szereg korzyści, w tym priorytetową odprawę, nadanie bagażu czy wejście na pokład. Członkowie Flying Club będą mogli skorzystać z tych korzyści, jak tylko Virgin Atlantic oficjalnie wstąpi do SkyTeam, co jest spodziewane na początku 2023 r.
– Jako członek SkyTeam, Virgin Atlantic skorzysta ze zwiększonych możliwości rozbudowy swojej globalnej sieci dzięki nowemu partnerstwu. Klienci będą mieli więcej sposobów na gromadzenie i wydawanie mil, ciesząc się jednocześnie usługami, z których słynie Virgin Atlantic. Linia podziela wartości SkyTeam, dbając o naszych klientów, pracowników i świat, w którym żyją. Cieszymy się, że Virgin zostanie częścią rodziny SkyTeam – powiedziała Kristin Colvile, prezeska SkyTeam.
Wejście Virgin Atlantic do sojuszu opiera się na sukcesie jej transatlantyckiego partnerstwa joint venture z Delta Air Lines i Air France-KLM, a każda z tych linii jest już od dawna członkiem SkyTeam. Wspomniane linie korzystają wspólnie z Terminala 3 londyńskiego Heathrow wraz z kolejnymi członkami SkyTeam – Aeromexico i China Eastern, co zapewnia klientom bezproblemowe tranzyty lotnicze i możliwie najdogodniejsze czasy przesiadek i połączeń.
– W Virgin Atlantic staramy się tworzyć przemyślane doświadczenia, które są odczuwalne dla naszych klientów, a SkyTeam podziela ten etos, że najważniejszy jest klient/pasażer. 2022 to rok, w którym Virgin Atlantic wraca do tego, co najlepsze dla naszych klientów i pracowników, a dołączenie do SkyTeam jest ważnym kamieniem milowym. Nasze członkostwo pozwoli wzmocnić ustalone relacje z naszymi cenionymi partnerami jak Delta i Air France-KLM, a także otworzy możliwości współpracy z nowymi liniami lotniczymi. Umożliwi to także bezproblemowe doświadczenie klienta, z rozszerzoną siecią i zmaksymalizowanymi korzyściami lojalnościowymi – skomnetował Shai Weiss, prezes Virgin Atlantic.
Bogata siatka połączeń
Warto dodać, że już teraz Virgin ma podpisane umowy codeshare (CS) z Aeromexico i Middle East Airlines. W najbliższym czasie linia planuje podpisanie kolejnych umów CS. Dodatkowo warto dodać, że linia jest w trakcie podpisywania umów interline ze wszystkimi członkami SkyTeam. Zapewni to jeden punkt kontaktowy dla wszystkich pasażerów, tworząc bezproblemową podróż na jednym bilecie.
Virgin Atlantic lata do 12 miast w USA we współpracy JV z Delta i Air France-KLM. Są to następujące miasta: Atlanta, Austin, Boston, Las Vega, Los Angeles, Miami, Nowy Jork, Orlando, San FRancisco, Seattle, Tampa i Waszyngton. Linia posiada również bogatą siatkę połączeń w rejonnie Karaibów m.in. Antigua, Barbados, Jamajka i Bahamy. Brytyjski przewoźnik obsługuje również połączenia do Chin, Indii, Izraela, Nigerii, Pakistanu i RPA, a także także połączenia dalekodystansowe z lotnisk regionalnych w Wielkiej Brytanii, w tym z Edynburga i Manchesteru.
Flota Virgin AtlanticObecnie flota Virgina składa się z 36 samolotów: 10 airbusów A330-300, dziewięciu A350-1000 oraz 17 boeingów B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 21 airbusów: 16 A330-900neo oraz pięciu A350-1000.
O SkyTeam
SkyTeam to sojusz mający na celu zapewnienie pasażerom bardziej bezproblemowego podróżowania na każdym etapie podróży. 19 linii lotniczych będących członkami sojuszu współpracuje w ramach rozległej globalnej sieci, aby każdego roku przyjąć 676 milionów klientów na ponad 15,4 tys. lotach dziennie do 1036 miejsc w 170 krajach. Członkami sojuszu są linie: Aeroflot, Aerolíneas Argentinas, Aeromexico, Air Europa, Air France, China Airlines, China Eastern, Czech Airlines, Delta Air Lines, Garuda Indonesia, ITA Airways, Kenya Airways, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, Middle East Airlines, Saudia, TAROM, Vietnam Airlines i Xiamen Airlines.