Virgin Atlantic pod koniec maja br. odebrał w Tuluzie swojego 10. airbusa A350-1000. Najnowsza maszyna Virgina, to samolot posiadający rejestrację G-VBOB oraz numer seryjny MSN605. Po odbiorze samolot odleciał na londyńskie Heathrow, skąd rozpoczął obsługę rejsów dalekodystansowych przewoźnika.
A350 o oznaczeniu MSN605, rejestracji G-VBOB i napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB jest 10 z 14, które zostaną dostarczone brytyjskiej linii. W swój pierwszy rejs z lotniska Heathrow A350 poleciał 25 maja br. Maszyna otrzymała imię Soul Rebel (tł. dusza buntownika).
Nowe A350 zastąpiły we flocie wszystkie boeingi B747-400. Pierwotnie przewoźnik zamówił 12 takich maszyn, ale w grudniu 2021 r. postanowił zwiększyć ich liczbę o kolejne
dwa A350-100 w leasingu od Air Lease Corporation (ALC). Ich dostawy zaplanowano na ten i przyszły rok.
Nowy produkt pokładowy w każdej klasie
A350-1000 Virgina zabiera na pokład 335 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. Oprócz nowej kabiny Upper Class, połączenie klasy pierwszej i biznes, z 44 fotelami (1-2-1), pojawiła się odświeżona klasa premium z 56 fotelami i kompletnie nowym wystrojem, nowymi zestawami oraz ulepszoną obsługą. Kabina ekonomiczna oferuje 235 nowych foteli (3-3-3). Pasażerowie tej klasy skorzystają również z szybkiego Wi-Fi, dzięki czemu będą mogli przeglądać Internet na osobistych urządzeniach elektronicznych. Pojawiło się także nowe menu oraz przeprojektowany system rozrywki pasażerskiej.
Według przewoźnika już sam Airbus A350 zapewni pasażerom lepsze warunki podróży poprzez większą przestrzeń i ciszę dzięki zmniejszonemu poziomowi hałasu, wysokim sufitom oraz oświetleniu LED, które można konfigurować w zależności od potrzeb i pory dnia. Klienci będą mieli także większy komfort dzięki wyższemu poziomowi wilgotności, a ciśnienie w kabinie A350 będzie równe wysokości zaledwie 6000 stóp (1820 m). Latanie najnowocześniejszym samolotem Airbusa przynosi także korzyści dla środowiska, ponieważ 25-30 proc. niższe zużycie paliwa przełoży się na zmniejszoną emisję CO2.
Flota VirginaPrzewoźnik z siedzibą w Londynie Heathrow użytkuje obecnie flotę składającą się z 41 samolotów: 10 airbusów A350-1000, 10 A330-300, czterech A330-900 oraz 17 boeingów B787-9 Dreamliner. Linia oczekuje na dostawę 16 kolejnych airbusów: 12 A330-900 oraz czterech A350-1000.
A350-1000A350-1000 oferuje wszystkie zalety mniejszego wariantu -900, w tym oszczędność paliwa i komfortową kabinę Airspace, ale w nieco większym rozmiarze idealnie dostosowanym do potrzeb przewoźników na najbardziej obleganych trasach dalekodystansowych. Najnowszy Airbus z rodziny A350 posiada również zmodyfikowaną tylną krawędź skrzydła oraz nowe sześciokołowe podwozie i silniki. A350-1000 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB model XWB-97. Ten dla wersji – 1000 posiada ciąg o mocy 432 kN (97 tys. funtów). Zasięg największego samolotu z rodziny A350, to 16,1 tys. km.
Do końca maja 2023 r. rodzina A350 zebrała zamówienia na 967 samolotów A350: 755 A350-900, 173 A350-1000 oraz 39 maszyn A350F. Program w końcu zbliża się do magicznej liczby 1000 sprzedanych samolotów. Do 20 maja br. francuski producent dostarczył 531 maszyn 40 liniom lotniczym: 461 A350-900 oraz 70 A350-1000.