Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic odebrały pierwszego airbusa A330neo

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
16-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Virgin Atlantic odebrały pierwszego airbusa A330neo
Fot. Airbus Media
Linie Virgin Atlantic odebrały w sobotę (15 października) pierwszego z 16 airbusów A330-900neo. Brytyjski przewoźnik jest kolejnym, 10. na świecie i pierwszym w Wielkiej Brytanii, który skorzysta ze wszystkich nowinek najnowszej wersji popularnego A330.

A330-900neo numer jeden dla brytyjskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 2018, napędzany silnikami Rolls-Royce Trent 7000 i rejestracji G-VJAZ. A330neo Virgina zabierze na pokład 262 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. W klasie biznes są 32 w pełni rozkładane fotele (1-2-1), w klasie premium 46 foteli (2-3-2) natomiast w klasie ekonomicznej poleci 184 pasażerów (3-3-3).

Samolot otrzymał imię Billie Holiday (wł. Eleanora Fagan) amerykańskiej piosenkarki jazzowej i swingowej. Billie miała innowacyjny wpływ na muzykę jazzową i wokalistykę popową. Jej styl śpiewania inspirowany silnie instrumentalistami jazzowymi zapoczątkował nowe sposoby manipulowania frazą i tempem. Uznawana za najbardziej charyzmatyczną wokalistkę swojego pokolenia, znana także ze zdolności improwizacyjnych.

Jako ciekawostkę warto dodać, że nowy A330-900 został przebazowany z Tuluzy do Londynu wykorzystując paliwo do silników odrzutowych, które było mieszanką z odnawialnych źródeł i paliwa syntetycznego bez zawartości ropy naftowej.

Do Virgin Atlantic trafi łącznie 16 airbusów A330-900neo, choć przewoźnik posiada jeszcze cztery opcje zakupu na te samoloty. Pierwsze osiem maszyn Virgin zakupi bezpośrednio od Airbus, natomiast osiem kolejnych wyleasinguje od Air Lease Corporation (ALC). Kolejna maszyna dla przewoźnika, która wkrótce zostanie dostarczona, to samolot o numerach seryjnych MSN 2019 i rejestracji G-VTOM. Łącznie do końca tego roku trafią do przewoźnika cztery A330neo.

Obecnie flota linii składa się z 37 samolotów: 10 airbusów A330-300, jednego A330-900neo, dziewięciu A350-1000 oraz 17 boeingów B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 20 airbusów: 15 A330-900neo oraz pięciu A350-1000.

A330neo – nowy szerokokadłubowy samolot w rodzinie Airbusa

A330neo jest produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Airbus sprzedał 275 maszyn A330neo: 11 A330-800neo oraz 264 A330-900neo. Producent z Tuluzy do tej pory dostarczył 84 A330neo: sześć A330-800 oraz 78 A330-900.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Rafał Dybiński 06 września 2023

Virgin Atlantic odebrały 10. airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic już oficjalnie w sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa zmuszona uziemić 20 A320neo

Mateusz Kieruzal 15 września 2023

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Virgin Atlantic dolecą po raz pierwszy w historii do Brazylii

Rafał Dybiński 06 września 2023

Virgin Atlantic odebrały 10. airbusa A350-1000

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Atlantic już oficjalnie w sojuszu SkyTeam

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5