Jako druga w Europie linia Virgin Atlantic odebrała wczoraj (10 sierpnia) A350-1000 (G-VLUX), który jest samolotem numer jeden tego typu we flocie. Po ceremonii przekazania maszyny w Tuluzie, samolot odleciał na londyńskie Gatwick, gdzie w najbliższych dniach nastąpi jego uroczyste powitanie.
Virgin Atlantic odebrały swojego pierwszego z 12 A350-1000, stając się najnowszym operatorem rodziny airbusów A350XWB. Przewoźnik z siedzibą w Londynie Heathrow lata obecnie flotą składającą się z 46 samolotów, w tym 21 airbusów: czterech A330-200, 10 A330-300, sześciu A340-600 oraz jednego A350-1000 (dane na 9 sierpnia 2019 r.). A350 o oznaczeniu MSN274, rejestracji G-VLUX i napędzany silnikami Rolls-Royce Trent XWB jest pierwszym z czterech, które zostaną dostarczone brytyjskiej linii w tym roku. Kolejnych osiem maszyn trafi do linii do końca 2021 r. Nowe maszyny zastąpią we flocie boeingi B747-400.
Kabina A350 Virgina z nowym produktem w każdej klasieA350-1000 Virgina zabierze na pokład 335 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży. Oprócz nowej kabiny Upper Class, połączenie klasy pierwszej i biznes, z 44 fotelami (1-2-1), pojawi się odświeżona klasa premium z 56 fotelami z kompletnie nowym wystrojem, nowymi zestawami i ulepszoną obsługą. Kabina ekonomiczna zaoferuje 235 nowych foteli (3-3-3). Klienci tej klasy skorzystają również z szybkiego Wi-Fi, dzięki czemu podróżni będą mogli przeglądać Internet na osobistych urządzeniach elektronicznych. Pojawi się także nowe menu oraz przeprojektowany system rozrywki pasażerskiej.
Według przewoźnika już sam Airbus A350 zapewni pasażerom lepsze warunki podróży poprzez większą przestrzeń i ciszę dzięki zmniejszonemu poziomowi hałasu, wysokim sufitom oraz oświetleniu LED, które można konfigurować w zależności od potrzeb i pory dnia. Klienci będą mieli także większy komfort dzięki wyższemu poziomowi wilgotności, a ciśnienie w kabinie A350 będzie równe wysokości zaledwie 6000 stóp (1820 m). Latanie najnowocześniejszym samolotem Airbusa przyniesie także korzyści dla środowiska, ponieważ 25-30 proc. niższe zużycie paliwa przełoży się na zmniejszoną emisję CO2.
Gdzie polecą najnowsze samoloty Virgina?A350 Virgin Atlantic pojawią się początkowo na dwóch trasach dalekodystansowych do:
- Nowego Jorku (Newark) – od 9 września rejsy VS001/002
- Nowego Jorku (JFK) – od 10 września rejsy VS153/138, od 25 września rejsy VS137/138
Jednak w pierwszej kolejności samoloty będą latać prawdopodobnie na pusto pomiędzy dwoma bazami Londynem Heathrow a Manchesterem. Wynika to z konieczności przeszkolenia załóg i obsługi naziemnej z nowego typu we flocie.
– Chcemy się rozwijać, odmładzać flotę i sądzimy, że dzięki A350-1000 będziemy w stanie zaoferować lepszy komfort podróży i nowe trasy dalekodystansowe przy jednoczesnej obniżce kosztów operacyjnych. Nasza wyjątkowo wygodna i przestronna kabina połączona z systemem rozrywki pokładowej w znacznym stopniu przyczyniła się do sukcesu Virgin Atlantic. Jesteśmy niezwykle dumni mogąc zaprezentować pasażerom nasze nowoczesne kabiny, w których klienci Virgina doświadczą zupełnie nowej jakości podróżowania. Wnętrze kabiny zaprojektowano w taki sposób, aby możliwie najlepiej udoskonalić ofertę oraz zaspokoić potrzeby zgłaszane przez osoby często podróżujące – powiedział Shai Weiss, prezes Virgin Atlantic.
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie AirbusaA350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 893 samoloty A350, w tym na 710 maszyn w wersji A350-900.