Linie lotnicze Virgin Atlantic złożyły podczas trwającego Farnborough Airshow wiążące zamówienie na siedem samolotów A330neo w ramach szerszej transformacji floty. Umowa zwiększa liczbę zamówionych przez brytyjskiego przewoźnika A330neo do łącznie dziewiętnastu egzemplarzy.
– Kończymy wielomiliardową transformację floty poprzez zamówienie siedmiu kolejnych A330-900, którymi nasi klienci i załogi uwielbiają latać. Użytkowanie najmłodszych maszyn jest najłatwiej dostępnym i znaczącym działaniem w kierunku dekarbonizacji lotnictwa długodystansowego. Jesteśmy dumni, że latamy już przez Atlantyk jedną z najmłodszych i najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla flot odrzutowców pasażerskich. Nasza szczególna współpraca z Airbusem zaczęła się wraz z pojawieniem się „Lady in Red” w 1993 r., a nasz najnowszy samolot, „Ruby Rebel”, odebraliśmy w tym roku akcentując przy okazji 40 rocznicę istnienia firmy. W ciągu ostatnich trzech dekad Virgin Atlantic użytkowała ponad 60 maszyn Airbusa. Co prawda Airbusy nie były pierwszymi odrzutowcami w naszej flocie, za to były naszymi głównymi maszynami i od początku sprawiają, że nasi pasażerowie uśmiechają się na myśl o podróży na ich pokładzie – powiedział Shai Weiss, dyrektor generalny Virgin Atlantic.
– Dziękujemy Virgin Atlantic za decyzję o powiększeniu liczby zamówionych A330neo w ramach strategii posiadania najmłodszej floty transatlantyckiej. A330neo nie tylko zapewnia bezkonkurencyjne koszty operacyjne w przeliczeniu za pasażerokilometr i wyjątkowe wrażenia z lotu, ale także znacznie zwiększa wydajność floty przewoźnika i przyczynia się do jego zrównoważonego rozwoju. Liczymy na kontynuację sprawnej i udanej współpracy przez wiele lat – podkreślił Christian Scherer, prezes Airbusa ds. samolotów pasażerskich.
A330neo posiada kabinę Airspace, która gwarantuje pasażerom przyjemny lot, za sprawą wysokiego poziomu komfortu, miłej atmosfery i nowoczesnego designu. Podróżni doceniają większą indywidualną przestrzeń, powiększone schowki nad głową, nowy system oświetlenia oraz dostęp do najnowszych systemów rozrywki i łączności na pokładzie.
Napędzany silnikami najnowszej generacji Rolls-Royce Trent 7000, szerokokadłubowy A330-900 może pokonać 13 300 km bez międzylądowania. Według stanu na koniec czerwca br. Airbus uzyskał wiążące zamówienia na 1798 egzemplarzy A330 od ponad 130 klientów z całego świata, w tym na 319 A330neo od 30 klientów.
Podobnie jak inne samoloty Airbusa, rodzina A330 może już latać na mieszance zawierającej do 50 proc. paliwa zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju (SAF). Producent dąży do tego, aby do roku 2030 wszystkie jego samoloty mogły być zasilane SAF w 100 proc.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.