Partner serwisu
Biznes i przemysł

Virgin Australia ma nowego właściciela. Zwyciężył faworyt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Virgin Australia ma nowego właściciela. Zwyciężył faworyt
fot. Virgin Australia
Amerykańska grupa Bain Capital kupi drugą co do wielkości linię lotniczą w Australii, Virgin Australia Holdings. Wartość transakcji pozostaje nieujawniona. Przejęcie przewoźnika ma na celu ożywienie branży lotniczej po koronawirusie.

Oferta Bain Capital została wybrana spośród konkurencyjnej propozycji Cyrus Capital Partners i oferty dokapitalizowania, złożonej przez obligatariuszy Virgin Australia – poinformowała firma Deloitte, administrator przewoźnika. Na razie nie jest możliwe oszacowanie zwrotu dla wierzycieli; zwrot dla akcjonariuszy również nie jest oczekiwany.

– Bain planuje wzmocnić regionalne usługi linii i zapewnić, by przewoźnik oferował klientom biznesowym dobrą wartość, jednocześnie obsługując podróżujących w interesach – mówi Mike Murphy, australijski dyrektor zarządzający w Bain. Wiele umów z dostawcami i leasingodawcami samolotów Virgin Australia musi zostać ponownie wynegocjowanych przed sfinalizowaniem zwrotu wierzycielom. Linie, pomimo zobowiązań wobec swoich wierzycieli o wartości 7 mld dolarów, są postrzegane jako atrakcyjna inwestycja. Virgin dzieli monopol w lotnictwie krajowym z Qantas Airways.

Nowy właściciel, Bain Capital, który zatrudnił do pracy nad ofertą blisko 60 osób, ma duże doświadczenie w restrukturyzowaniu swoich przedsięwzięć, co szczególnie niepokoi pracowników Virgin Australia oraz działające w liniach lotniczych związki zawodowe. Teraz najprawdopodobniej nowym prezesem zostanie Jayne Hrdlicka, który poprzednio dowodził Jetstar.

Virgin Australia zatrudnia około 9 tys. pracowników, a Bain planuje utrzymać od 5 do 6 tys. z nich, obsługując 60-70 samolotów Boeing 737. Z kolei jego największy rywal, Qantas, ma zamiar zwolnić ponad 20 proc. zatrudnionych, liczących w sumie 29 tys. osób, ze względu na nieoptymistyczne prognozy na podróże międzynarodowe, związane z wybuchem koronawirusa. Profil Virgin jest jednak nieco inny – w przeciwieństwie do Qantasa, biznes linii oparty jest w większym stopniu na usługach krajowych.

Virgin Australia notowała straty jeszcze na sześć miesięcy przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Głównym powodem były niegospodarności w oddziale międzynarodowym. Były przewoźnik budżetowy pragnął przenieść się na wyższy poziom i rywalizować z Qantas Airways w zakresie długodystansowych rejsów dla osób podróżujących w interesach, ale poniósł klęskę. Nie pomogło nawet zatrudnienie w marcu ubiegłego roku Scurraha, który obniżył koszty i zredukował zatrudnienie oraz flotę, starając się przywrócić rentowność.

Kontrkandydat do przejęcia Virgin, Cyrus Capital Partners, wycofał się z licytacji, powołując się na niechęć Deloitte do prowadzenia ważnych rozmów. W oświadczeniu Deloitte odpowiedział, że propozycja Bain wspiera obecny zespół zarządzający Virgin Australia, kierowany przez dyrektora naczelnego Paula Scurrah oraz jego plan ulepszeń dla linii lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Avgeek 29 sierpnia 2022

Virgin Australia tną oferowanie o 25 proc. Qantas zawieszają 10 tras

Pasażer i linie lotnicze

Przejęcie Virgin Australia: Bain Capital finałowym faworytem

Biznes i przemysł

Przejęcie Virgin Australia: Zostało czterech kandydatów

Biznes i przemysł

Stan Queensland powalczy z silną konkurencją o Virgin Australia

Pasażer i linie lotnicze

Zarządzanie zadłużonej Virgin Australia przejmie podmiot zewnętrzny

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Avgeek 29 sierpnia 2022

Virgin Australia tną oferowanie o 25 proc. Qantas zawieszają 10 tras

Pasażer i linie lotnicze

Przejęcie Virgin Australia: Bain Capital finałowym faworytem

Biznes i przemysł

Przejęcie Virgin Australia: Zostało czterech kandydatów

Biznes i przemysł

Stan Queensland powalczy z silną konkurencją o Virgin Australia

Pasażer i linie lotnicze

Zarządzanie zadłużonej Virgin Australia przejmie podmiot zewnętrzny

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5