Linie lotnicze Vueling uruchomią latem rejsy do dziewięciu destynacji w regionie Skandynawii. Przewoźnik z Hiszpanii stara się w ten sposób wykorzystać problemy Norwegian Air.
Linie lotnicze zrzeszone w International Airlines Group (IAG) planują dodać do rozkładu cztery połączenia z Barcelony. Stolica Katalonii zyska rejsy do Bergen i Stavanger w Norwegii oraz do Billund w Danii, a także do Goeteborga w Szwecji.
Trzy nowe trasy przewoźnika z Półwyspu Iberyjskiego pojawią się z Kopenhagi. Pasażerowie rozpoczynający podróż w stolicy Danii będą mogli przemieścić się do Alicante, Malagi oraz do Palma de Mallorca. Na południe Andaluzji oraz na Baleary będzie można polecieć również z Billund. Na tych wszystkich trasach latały w przeszłości
borykające się z coraz większymi problemami Norwegian Air.
Vueling określił region Skandynawii w swojej strategii jako jeden z kluczowych rynków w sektorze turystycznym. Zadowolenia z tych decyzji nie ukrywa zwłaszcza Jan Hessellund, prezes portu w Billund, niedaleko słynnego parku rozrywki Legoland, skąd dwa razy w tygodniu będzie można polecieć do Barcelony, Malagi oraz Palma de Mallorca. – To nie tylko bardzo popularne miejsca na wakacje. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Vueling. To był jeden z naszych priorytetów – przyznał Hessellund.
Ciekawie zapowiada się rywalizacja hiszpańskiego przewoźnika z Norwegian Air na wszystkich połączeniach z Barcelony oraz
Ryanair na trasie z Goeteborga do stolicy Katalonii.
Tanie linie lotnicze z Irlandii oraz Norwegii obsługują również rejsy z Malagi do Billund i Kopenhagi. Na trasie do stolicy Danii z południa Andaluzji latają także SAS. Tercet konkurentów przewoźnika z Hiszpanii realizuje również połączenia z Alicante do Kopenhagi.
Vueling Airlines zostały założone w 2004 roku. Główną siedzibą taniego przewoźnika jest Barcelona. Przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 linie lotnicze obsługiwały ponad 100 połączeń do krajów Europy, Afryki Północnej, Bliskiego Wschodu Azji oraz na Wyspy Kanaryjskie. Flota 124 samolotów niskokosztowca składa się z 78 maszyn airbusa A320-200, a także 25 maszyn A320neo i piętnastu A321-200. Zamówionych jest również dwanaście airbusów A321neo oraz kolejnych dziewiętnaście A320neo.