Partner serwisu
Prawo i polityka

W zaostrzającym się sporze znikają loty pomiędzy USA i Chinami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
W zaostrzającym się sporze znikają loty pomiędzy USA i Chinami
Fot: Glenn Beltz (Flickr/CC)
Stany Zjednoczone podjęły w piątek 21 stycznia 2022 roku decyzję o zablokowaniu 44 połączeń z Chin obsługiwanych przez linie lotnicze z Państwa Środka. Jest to odpowiedź na wymuszanie przez władze w Pekinie odwołań lotów do Chin wykonywanych przez amerykańskich przewoźników, informuje Agencja Informacyjna Associated Press (AP).

Piątkowa decyzja Waszyngtonu jest najnowszą odsłoną w sporze pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami o restrykcje jednostronnie wprowadzane przez władze lotnicze Państwa Środka, które zdaniem strony amerykańskiej naruszają międzynarodowe zobowiązania dotyczące praw przelotowych.

44 loty

Wkrótce po wybuchu pandemii koronawirusa, gdy liczba przypadków zakażeń poza granicami Chin przekroczyła liczbę przypadków lokalnych, władze Państwa Środka zdecydowały się najpierw na radykalne zmniejszenie liczby lotów międzynarodowych, a następnie, po stanowczej reakcji Stanów Zjednoczonych, na jednostronne wprowadzenie nowych zasad przyznawania praw przelotowych. Prawo do wykonywania lotów do Państwa Środka zostało uzależnione od liczby pasażerów na pokładzie, u których po przylocie do kraju wykryto pozytywną obecność przeciwciał koronawirusa w organizmie - przekroczenie limitów narzuconych przez władze Chin skutkowało czasowym cofaniem praw przelotowych. Chińskie zasady prowadziły do częstych przypadków zawieszeń połączeń międzynarodowych, z tym scenariuszem kilkukrotnie musiały się mierzyć m. in. Polskie Linie Lotnicze LOT obsługujące loty do Tiencin, po raz ostatni w styczniu b.r.

Kolejna fala odwołań lotów do Chin obsługiwanych przez amerykańskich przewoźników, linie lotnicze American Airlines, Delta Air Lines oraz United Airlines, miała miejsce w styczniu 2022 r. wywołując protest strony amerykańskiej, która utrzymuje, iż działania władz w Pekinie naruszają postanowienia traktatowe regulujące dostęp przewoźników z obcego kraju do własnego rynku.

Departament Transportu Stanów Zjednoczonych stwierdził, że odwołanie przez Chiny 44 lotów obsługiwanych przez amerykańskich przewoźników było “sprzeczne z interesem publicznym i stworzyło konieczność podjęcie proporcjonalnych środków odwetowych przez Departament.”

Kontrowersje związane z testami

Departament Transportu utrzymuje, iż regulacje wprowadzone przez Chiny są niesprawiedliwe, gdyż loty mogą być zawieszone nawet pomimo tego, iż przed lotem pasażerowie dysponują negatywnymi wynikami testów, a podstawą decyzji o anulowaniu połączeń wydawanych przez Chiny są pozytywne wyniki testów uzyskiwane nawet do siedmiu dniu po przylocie. Podobną opinię, w nieoficjalnych rozmowach, wyrażają przedstawiciele wielu linii lotniczych.

Decyzja władz w Waszyngtonie zawiesza możliwość wykonywania połączeń do Stanów Zjednoczonych liniom lotniczym Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines oraz Xiamen Airlines w okresie od 30 stycznia do 29 marca b.r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Więcej Air China w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Więcej Air China w Warszawie

Mateusz Kieruzal 23 grudnia 2024

Air China do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Pasażer i linie lotnicze

Zadłużony REX uziemia boeingi 737 i musi wrócić do korzeni

Rafał Dybiński 31 lipca 2024

Londyn-Gatwick: 41 mln pasażerów i 315 mln funtów zysku

Infrastruktura i lotniska

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Pasażer i linie lotnicze

Mozolna odbudowa rynku lotniczego USA - Chiny

Mateusz Kieruzal 02 marca 2024

Zobacz również:

Więcej Air China w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Więcej Air China w Warszawie

Mateusz Kieruzal 23 grudnia 2024

Air China do Warszawy codziennie?

Pasażer i linie lotnicze

Air China do Warszawy codziennie?

Mateusz Kieruzal 18 listopada 2024

COMAC: Air China i China Southern odebrały pierwsze C919 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5