Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wakacyjna oferta LOT. Innej ścieżki nie ma

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Wakacyjna oferta LOT. Innej ścieżki nie ma
fot. Steven Chan
Kilka dni temu LOT ogłosił pierwsze wakacyjne połączenia. Postawił na rozbudowaną siatkę połączeń z Warszawy i portów regionalnych w najpopularniejsze wakacyjne regiony – głównie na Bałkany i do Grecji. Czy to dobry kierunek? Jak w praktyce sprawdzą się te i inne zapowiadane trasy?

Przewoźnik podkreśla, że w ramach akcji #LOTnaWakacje obsługiwanych będzie aż 130 bezpośrednich połączeń do najpopularniejszych destynacji urlopowych. Wśród obsługiwanych państwa znajdą się więc: Gracja, Chorwacja, Bułgaria, Albania, Macedonia, oraz Hiszpania i Włochy.

Wakacje inne niż wszystkie

– Kierunki są wakacyjne. I to dobrze, bo biznes jest i będzie, delikatnie mówiąc, oszczędny a samoloty gdzieś trzeba było wysłać by zaczęły zarabiać pieniądze. Kraje, do których proponowane są loty stają na głowie by turystyka odbiła się od dna stąd atrakcyjne oferty cenowe – mówi Adrian Furgalski, prezes zarządu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Przewoźnik podkreśla, że siatka będzie dostosowywana w miarę zmieniających się przepisów wprowadzanych lub znoszonych przez poszczególne państwa w ramach walki z pandemią. Na połowę lipca zapowiedziano m.in. warunkowy powrót połączeń do Anglii i na Ukrainę, licząc na to, że ograniczenia zostaną zniesione lub złagodzone i pojawi się wystarczający popyt. O tym, że sytuacja może być problematyczna świadczy jednak przykład Gruzji – to państwo pojawiło się na liście nowo otwieranych połączeń, ale już po jej ogłoszeniu Warto zwrócić także uwagę na to, że do podróżowania zniechęcać może nie tylko sam koronawirus, ale i pewne zamieszanie wokół sytuacji samego LOT. Przewoźnik zapewnia, że nowe połączenia będą realizowane, ale wielu pasażerów ciągle czeka na zwroty zakupionych wcześniej biletów, czy zamieszanie wywołane pojawieniem się informacji o zawieszeniu części lotów do końca sierpnia.

 – Pieniądze wracają w większości linii bardzo oszczędnie. W LOT oczywiście nakłada się na to kwestia sytuacji spółki, scenariuszy wyjścia z kryzysu, ale i fake newsów dotyczących np. zaaresztowanych samolotów. Z pewnością wyjaśnienie planów wobec kształtu naszego rynku pod kątem udziału w nim narodowego przewoźnika a tym samym ucięcie spekulacji dodało by zaufania pasażerów – przyznaje Furgalski.

Lotniska regionalne

LOT zdecydował się także na daleko idącą decentralizację siatki. To o tyle istotne, że w okresie koronawirusa część osób może nie chcieć ryzykować dalekiej podróży po kraju, tylko po to, żeby dotrzeć na lotnisko, a wylot na wakacje z najbliższego portu będzie łatwiejszy. – Decentralizacja operacji lotniczych jest słuszna, skoro ponad 60 proc. ruchu odbywa się właśnie z regionów. Jasno sobie trzeba jednak powiedzieć, że takim ruchem LOT wchodzi w zwarcie z tanimi przewoźnikami i mam nadzieję jest to ruch, do którego firma jest przygotowana pod względem finansowym czy szerokiej akcji promocyjnej – zauważa Furgalski.

Z całą pewnością taka zmiana pomoże lotnisko, za wyjątkiem Modlina, Łodzi i Szyman, które nie zyskały nowych połączeń. Wszystkie porty pozostają w trudnej sytuacji finansowej i z kłopotów raczej szybko nie wyjdą. W tym sezonie na pewno nie będą mogły liczyć na porównywalną liczbę czarterów i tą lukę LOT chociaż częściowo uzupełni. Z resztą sam przewoźnik nie wyklucza sprzedaży części miejsc na pokładach swoich samolotów touroperatorom. – Z pewnością model, w którym staramy się samolot zapełnić poprzez umowy z touroperatorami uzupełnionymi ofertą indywidualną bardziej się sprawdzi – wyjaśnia Furgalski.

Czeka nas wojna cenowa

Najważniejsze pozostaje jednak pytanie o to czy LOT może pozwolić sobie na tak szeroką ofertę wakacyjną. Wydaje się, że ryzyko jest spore, ale też i trudno wyobrazić sobie inny scenariusz. – Nie będzie tłumów na lotniskach i w samolotach skoro rynek ma się odbudowywać przez 2-3 lata, ale przecież żeby się odbudowywać trzeba wyjść z ofertą nawet mając świadomość, że w wielu przypadkach podaż przewyższy popyt. Innej ścieżki nie ma. Wiele będzie przy tym błędów i wycofywania lotów z oferty. To już widzimy, ale w tak nienormalnej i wciąż nieprzewidywalnej sytuacji to rzecz normalna – konstatuje przedstawiciel ZDG TOR.

Europę po zakończeniu okresu zamrożenie czeka walka cenowa, więc na pewno nie ma przestrzeni na wysokie ceny biletów. Ton nadają low costy. – Żadna linia nie jest w świetnej sytuacji, ale odzyskiwanie rynku nie nastąpi przez podwyższanie cen biletów by na przykład pokryć straty wynikające z braku pełnego zapełnienia samolotu. Linie będą latać na stratach dlatego muszą mieć właściwą poduszkę finansową i z tego wynikającą politykę sprzedaży. Na razie sprzyjają im niskie ceny paliwa czy obniżone już częściowo koszty pracownicze – podsumował Furgalski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

PLL LOT zachęcają do rejsu B787 z Warszawy do Katowic

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT zachęcają do rejsu B787 z Warszawy do Katowic

Rafał Dybiński 12 października 2023

LOT połączy Rzeszów z Mediolanem i częściej poleci do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

LOT, Wizz Air i Ryanair odwołały rejsy do Izraela (aktualizacja)

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Biznes i przemysł

LOT i RECARO: Retrofit B787-8 Dreamliner do 2030 r.

Łukasz Malinowski 17 października 2023

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Pasażer i linie lotnicze

LOT zacieśnia code-share z SAS. Z Warszawy na Wyspy Owcze

Mateusz Kieruzal 16 października 2023

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Biznes i przemysł

Embraer: Konserwatywne podejście do dekarbonizacji może być najskuteczniejsze

Łukasz Malinowski, Kasper Fiszer 17 października 2023

Zobacz również:

PLL LOT zachęcają do rejsu B787 z Warszawy do Katowic

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT zachęcają do rejsu B787 z Warszawy do Katowic

Rafał Dybiński 12 października 2023

LOT połączy Rzeszów z Mediolanem i częściej poleci do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

LOT, Wizz Air i Ryanair odwołały rejsy do Izraela (aktualizacja)

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5