Partner serwisu
Biznes i przemysł

Walsh (IATA): Działania lotniska Londyn-Heathrow są śmieszne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-07-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Walsh (IATA): Działania lotniska Londyn-Heathrow są śmieszne
fot. Heathrow Airport
Dyrektor generalny Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych, Willie Walsh, w mocnych słowach skrytykował nowe ograniczenia wprowadzone w londyńskim porcie lotniczym Heathrow. Były szef IAG, British Airrways i Aer Lingus powiedział, że lotnisko nie doceniło szybkości ożywienia się ruchu lotniczego i skupiło się na zyskach kosztem linii lotniczych, które muszą teraz zapłacić duży rachunek za błędne zarządzanie portem lotniczym.

Według Walsha posunięcie zarządcy lotniska, dotyczące ograniczenia maksymalnej dziennej przepustowości i zakomunikowanie liniom lotniczym, żeby zredukowały liczbę sprzedawanych miejsc w celu zmniejszenia zakłóceń w ruchu lotniczym, jest bez sensu. Walsh uznał jednak, że wprowadzone środki dają liniom lotniczym oraz pasażerom możliwość zaplanowania podróży, która nie będzie utrudniona.

– Jestem zaskoczony, że Londyn-Heathrow nie był w stanie lepiej się zachować. Linie lotnicze przewidywały większy ruch niż przewidywało to lotnisko. Wyraźnie się pomylili – powiedział Walsh Agencji Reutera.

Port lotniczy Londyn-Heathrow zakomunikował, że tego lata ograniczy liczbę odlatujących pasażerów. Dziennie przez port może przewinąć się do 100 tys. pasażerów. Podjęte działanie ma ograniczyć opóźnienia i odwołania lotów. Dyrektor londyńskiego lotniska wezwał linie lotnicze do zaprzestania sprzedaży biletów na loty. – Kluczowe funkcje na lotnisku wciąż są w znacznym stopniu niedostatecznie obsadzone. W szczególności obsługa naziemna, z którą linie lotnicze zawierają umowy na zapewnienie personelu do odprawy, załadunek i rozładunek bagaży. Robią wszystko, co w ich mocy, korzystając z dostępnych zasobów, a my udzielamy im możliwie największego wsparcia, ale jest to znaczne ograniczenie przepustowości lotniska – przyznał Holland-Kaye, prezes portu lotniczego Heathrow w Londynie.

– Dokonując tej interwencji teraz, naszym celem jest ochrona lotów dla ogromnej większości pasażerów przemieszczających się latem przez Heathrow i zapewnienie, że każdy, kto wyląduje na naszym lotnisku dokończy w bezpieczny sposób swoją podróż – zaznaczył Holland-Kaye, który wdrożył limity po konsultacjach z krajowym regulatorem i ministerstwem transportu, zachęcając od kilku dni przewoźników do redukcji lotów oraz zaprzestania sprzedaży biletów na rejsy w bieżącym sezonie letnim w celu ograniczenia liczby pasażerów.

Walsh od dawna zaciekle krytykował Heathrow, jedno z najbardziej ruchliwych międzynarodowych lotnisk na świecie, które pełni funkcje przesiadkowego hubu. – Powiedzieć liniom lotniczym, aby przestały sprzedawać bilety.... To jest przecież śmieszne – powiedział Walsh. – Heathrow stara się zmaksymalizować rentowność, jaką uzyskuje z lotniska, kosztem linii lotniczych – dodał dyrektor generalny IATA.

Walsh zakwestionował, czy lotnisko płaci cenę za niedoszacowanie popytu jako taktykę negocjacyjną z lokalnymi regulatorami lotniczymi. – Cynik we mnie powiedziałby, że to gra polegającą na próbie oszukania brytyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego, jeśli chodzi o regulacje gospodarcze, poprzez zmniejszanie liczby pasażerów – powiedział Walsh, odnosząc się do zmiany wysokości opłat lotniczych ponoszonych przez linie lotnicze, korzystające z głównego portu lotniczego w stolicy Wielkiej Brytanii. – Od pewnego czasu linie lotnicze czuły, że oszukują system i próbują przekonać CAA, aby przyjrzał się niższym prognozom pasażerskim i podniósł średnią opłatę pasażerską na korzyść Heathrow – dodał Walsh.

– Lotnictwo znajduje się pod znaczną presją w miarę wzrostu popytu. Na Heathrow mamy do czynienia z 40-letnim wzrostem w ciągu zaledwie czterech miesięcy, a to, czego potrzebujemy, to współpraca i inwestycje w usługi w celu ochrony pasażerów, a nie nieprzemyślane komentarze emerytowanych szefów linii lotniczych – powiedział rzecznik portu lotniczego Londyn-Heathrow, którego cytuje Agencja Reutera.

Według szacunków IATA na początku 2020 roku ruch lotniczy w Wielkiej Brytanii doznał gwałtownego załamania. Wynosił zaledwie 3 proc. normalnego poziomu w porównaniu do 2019 roku. Walsh powiedział, że nie spodziewa się, że zakłócenia powtórzą się w przyszłym roku. Lotniska nie będą miały już „żadnej wymówki”, żeby nie być gotowe. Dyrektor Zrzeszenia nie spodziewa się, że zawirowania na europejskim niebie znacząco zmienią perspektywy branży w 2022 roku. Na koniec wskazał, że ruch lotniczy w Azji, który przez lockdowny był zamknięty najdłużej, zaczyna się szybko odbudowywać.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Maj był udany i widać silny wzrost popytu na podróże

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Lotnictwo potrzebuje SAF, SAF potrzebuje rządowego wsparcia

Prawo i polityka

Odszkodowania w lotnictwie: zbyt wysokie, zbyt łatwe?

Biznes i przemysł

Odszkodowania w lotnictwie: zbyt wysokie, zbyt łatwe?

Łukasz Malinowski 22 czerwca 2023

Zobacz również:

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Biznes i przemysł

Optymizm i rekordy - IATA podsumowuje wyniki przewozowe za lipiec

Tomasz Śniedziewski 07 września 2023

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Biznes i przemysł

IATA: Brytyjski krach kosztował linie 100 mln funtów

Mateusz Kieruzal 31 sierpnia 2023

IATA wskazuje na dobry początek tegorocznego sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Maj był udany i widać silny wzrost popytu na podróże

Pasażer i linie lotnicze

IATA: Lotnictwo potrzebuje SAF, SAF potrzebuje rządowego wsparcia

Prawo i polityka

Odszkodowania w lotnictwie: zbyt wysokie, zbyt łatwe?

Biznes i przemysł

Odszkodowania w lotnictwie: zbyt wysokie, zbyt łatwe?

Łukasz Malinowski 22 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5