Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ryanair Press

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ważna umowa Ryanaira z Repsol. Więcej SAF w Hiszpanii i Portugalii
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze Ryanair oraz globalna grupa energetyczna Repsol podpisały 4 maja protokół ustaleń w celu przyspieszenia dostaw zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) na lotniskach niskokosztowca w Hiszpanii i Portugalii. To dalszy postęp w realizacji strategii redukcji emisji dwutlenku węgla.

Chociaż SAF jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym dekarbonizację lotnictwa, stanowi jedynie niewielki ułamek obecnego zużycia paliwa lotniczego na świecie. Umowa z Repsol daje Ryanairowi dostęp do 155 tys. ton SAF w latach 2025-2030. To odpowiada liczbie ponad 28 tys. lotów z Dublina do Madrytu i pozwoli zaoszczędzić około 490 tys. ton emisji CO2.

Ryanair wyznaczył sobie ambitny cel polegający na wykorzystaniu 12,5 proc. SAF do 2030 roku i zerowej emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, a niniejsza umowa pokazuje zaangażowanie Ryanair i Repsol we współpracę i inwestowanie w paliwa zasilane SAF. 

– SAF odgrywa kluczową rolę w strategii Pathway to Net Zero i naszym celu, jakim jest wykorzystanie 12,5 proc. SAF do 2030 roku. Osiągnięcie tego celu wymaga wielu różnych surowców i metod produkcji, więc cieszymy się, że Repsol szuka wielu rozwiązań. Ta umowa pomaga Ryanair zrealizować około 15 proc. ambitnego celu, który sobie założyliśmy. Repsol jest kluczowym partnerem Ryanair w zakresie zrównoważonego rozwoju i z niecierpliwością czekamy na rozwinięcie tej współpracy w miarę wzrostu naszej Grupy, która do końca 2026 roku będzie przewozić 225 mln pasażerów rocznie – podkreślił Eddie Wilson, prezes Ryanair DAC. 

– Umowa o współpracy z Ryanair wzmacnia nasze zaangażowanie w sektor lotniczy i jest kolejnym krokiem w zaangażowaniu Repsol w paliwa odnawialne. Sektor lotniczy potrzebuje rozwiązań takich jak paliwa SAF, aby wspierać proces dekarbonizacji, który obecnie przechodzi. Konsoliduje to również naszą pozycję jako przedsiębiorstwa multi-energetycznego, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji do 2050 roku – dodał Valero Marin, Executive Managing Director of Client firmy Repsol. 

Repsol jest pionierem w Hiszpanii w produkcji paliw odnawialnych dla wszystkich sektorów transportu, w tym lotnictwa. Dzięki produkcji paliw w swoich kompleksach przemysłowych, Repsol przewidział różne środki, które instytucje UE ustanowiły w celu promowania stosowania zrównoważonych paliw lotniczych. 

Pod koniec 2023 roku przedsiębiorstwo multi-energetyczne rozpocznie produkcję w pierwszej fabryce zaawansowanych biopaliw w hiszpańskim mieście Kartagena, która będzie produkować 250 tys. ton paliw odnawialnych z odpadów. W ten sposób firma podejmuje ważny krok w kierunku realizacji swojego celu, jakim jest osiągnięcie zdolności produkcyjnych na poziomie 1,3 mln ton paliw odnawialnych do 2025 roku i ponad 2 mln do 2030 roku, aby stać się liderem rynku na Półwyspie Iberyjskim i poczynić zdecydowany postęp w kierunku osiągnięcia celu zerowej emisji do 2050 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Mateusz Kieruzal 26 września 2024

Kraków: Air Arabia rzuca rękawice flydubai. Nawet trzy loty dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Ryanair zarobił w FQ1 niemal połowę mniej niż przed rokiem

Biznes i przemysł

Ryanair zarobił w FQ1 niemal połowę mniej niż przed rokiem

Rafał Dybiński 22 lipca 2024

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Infrastruktura i lotniska

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Łukasz Malinowski 24 lutego 2023

Pozostałe z wątku:

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Mateusz Kieruzal 26 września 2024

Kraków: Air Arabia rzuca rękawice flydubai. Nawet trzy loty dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Ryanair zarobił w FQ1 niemal połowę mniej niż przed rokiem

Biznes i przemysł

Ryanair zarobił w FQ1 niemal połowę mniej niż przed rokiem

Rafał Dybiński 22 lipca 2024

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Infrastruktura i lotniska

Ryanair nie chce CPK. To przez model biznesowy?

Łukasz Malinowski 24 lutego 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5