Przejęcie rynku lotów Warszawa – Pekin przez linie Air China jest już faktem, a z początkiem sezonu letniego narodowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej jeszcze bardziej ugruntuje sobie pozycję rynkową. Airbusy A330 między stolicą Państwa Środka a Lotniskiem Chopina będą latać cztery razy w tygodniu, a jest szansa na codzienne operacje.
Narodowy przewoźnik Chińskiej Republiki Ludowej obecny jest w warszawskim porcie lotniczym od września 2016 roku. Od tego czasu połączenia między Pekinem a „Okęciem” realizują airbusy A330-200/300 trzy lub cztery razy w tygodniu, gdyż na taką częstotliwość operacji zezwala bilateralna umowa między dwoma krajami.
Ofertę Air China z Warszawy do Pekinu Rynek Lotniczy sprawdził we wrześniu ubiegłego roku.W postpandemicznej erze chiński operator oferuje Polski trzy rotacje (CA737/CA738) w tygodniu do Polski, które realizowane są w poniedziałki, środy i piatki. Wraz z początkiem sezonu letniego, od 5 kwietnia 2025 roku, linie Air China zwiększą podaż lotów do i z Warszawy, dodając sobotnie rotacje. Zgodnie z programem lotów, wszystkie rejsy na Lotnisko Chopina w lecie obsługiwać będą A330-200.
Obecnie między Warszawą a Pekinem bezpośrednie usługi oferuje wyłącznie Air China, gdyż
Polskie Linie Lotnicze LOT zawiesiły rejsy do stolicy Chin (port lotniczy Capital). Przewoźnik znad Wisły wcześniej podjął decyzję o
niewznawianiu lotów do pekińskiego lotniska Daxing, a z raportu slotowego na sezon letni 2025 dla „Okęcia” wynika, że Pekin-Daxing nie wróci do siatki lotów w lecie 2025 roku. Nie jest jasna również przyszłość operacji do portu Capital – LOT na razie sprzedaje bilety na rejsy do chińskiej stolicy.
Rynek lotów Chiny – Unia Europejska przejmują chińscy przewoźnicy (subsydiowani przez władze centralne Chińskiej Republiki Ludowej), którzy mogą nieustannie latać przez przestrzeń powietrzną Federacji Rosyjskiej.
Linie Air China otrzymały dodatkowe sloty na Lotnisku Chopina, pozwalające zaoferować codzienne loty między Pekinem a Warszawą – jeśli narodowy przewoźnik Polski nie przywróci lotów do stolicy Państwa Środka, to Chińczycy zadomowią się w Warszawie, całkowicie przejmując lukratywny rynek.