Brussels Airlines wiosną tego roku musiały zrezygnować z obsługi wieczornej rotacji na trasie z Brukseli do Warszawy. Wszystko przez to, że linia musiała dostosować rozkład lotów do Warszawy ze względu na przydziały czasu na start lub lądowanie, które zostały jej przyznane. Obecnie linia oferuje tylko jedną rotację dziennie, ale wszystko się zmieni w sezonie zimowym 2024/25 kiedy to belgijski przewoźnik zaoferuje w niektóre dni aż trzy rotacje dziennie. W Krakowie przewoźnik zimą 2024/25 utrzyma obecną ofertę - dowiedziała się redakcja Rynku Lotniczego.
W 2023 r. belgijskie Brussels Airlines
powróciły na warszawskie Lotnisko Chopina po ponad trzech latach. Przerwa była spowodowana przede wszystkim pandemią koronawirusa. 1 czerwca 2023 r. należąca do Grupy Lufthansa linia zainaugurowała z powrotem trasę do Polski, która jest obsługiwana airbusami A319 i A320, zabierającymi kolejno 141 i 180 pasażerów. Mimo
zwiększenia oferowania od 6 sierpnia ub.r., to obecnie rejsy Brussels SN2555/SN2556 pomiędzy Brukselą a Warszawą odbywają się sześć razy w tygodniu: w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, piątki oraz niedziele według rozkładu (czasy lokalne):
- SN2555 BRU-WAW 15.20-17.15 (12345–7)
- SN2556 WAW-BRU 18.05-20.10 (12345-7)
Największe w Polsce lotnisko jest portem koordynowanym, co oznacza, że za przydział slotów (praw na starty i lądowania) odpowiada zewnętrzna firma, w tym wypadku jest to brytyjska spółka Airport Coordination Limited (ACL). W sezonie letnim 2024 belgijski przewoźnik nie otrzymał wystarczającej liczby slotów o które wnioskował.
- Brussels Airlines musiały dostosować swój rozkład lotów do Warszawy ze względu na przydziały czasu na start lub lądowanie, które zostały przyznane linii lotniczej przez władze lotniska i koordynatora slotowego. W zimowym rozkładzie lotów 2024/25, Brussels Airlines dodały od poniedziałku do piątku poranno-południową rotację SN 2554/SN2553, ale w zamian musiały zrezygnować z niektórych wieczornych slotów - poinformowało redakcję Rynku Lotniczego Biuro Prasowe Bruselss Airlines.
W związku z tym od nadchodzącego sezonu zimowego Brussels zaoferują poranną rotację (obsługiwaną przed pojawieniem się pandemii koronawirusa) do i z Warszawy. Dokładnie od 28 października br. pojawią się poniższe loty obsługiwane według rozkładu (czasy lokalne):
- SN2553 BRU-WAW 09.20-11.15 (12345--)
- SN2554 WAW-BRU 12.20-14.25 (12345–-)
- Brussels zachowają wieczorne slot w czwartki i piątki, a od 5 stycznia dodadzą wieczorne loty w każdą niedzielę i poniedziałek - informuje przewoźnik.
Od 28 października br., linia zaoferuje kolejną wieczorną rotację SN2559/SN2560 z nocowaniem samolotu w Warszawie według rozkładu (czasy lokalne):
- SN2559 BRU-WAW 20.55-22.45 (---45--)
- SN2560 WAW-BRU 06.50-08.55 (----56--)
A od 5 stycznia 2025 r. dołączą kolejne dwa loty tygodniowo SN2559/SN2560 z nocowaniem samolotu w Warszawie według rozkładu (czasy lokalne):
- SN2559 BRU-WAW 20.55-22.45 (1--45-7)
- SN2560 WAW-BRU 06.50-08.55 (12--56--)
Jak podsumowało Biuro Prasowe Brussels Airlines, linia pozostaje zaangażowane w obsługę polskiego rynku i dlatego na początku tego roku
reaktywowała loty do Krakowa. Według zapowiedzi stolica Małopolski pozostanie również w rozkładzie lotów belgijskiej linii w sezonie zimowym 2024/25