Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwiększenie liczby rejsów na trasie między Warszawą a Poznaniem nawet do 25 tygodniowo. Podróż samolotem między oboma miastami trwa mniej niż godzinę. Tymczasem pociągi PKP Intercity pomimo trwającego od lat remontu trasy do Poznania nie przyspieszają a czas podróży to ponad 3 godziny.
Plan na maj, czerwiec oraz wrzesień i październik dla lotów na trasie POZ-WAW został poszerzony o dodatkowe loty w środy i piątki. To zaś oznacza, że od poniedziałku do piątku będzie się odbywało do 4 rejsów dziennie, zaś w weekendy od 2 do 3 lotów dziennie. Połączenia będą realizowane odrzutowymi samolotami Embraer: E95, E90, E75 i E70.
PLL LOT podkreśla, że regularne ceny na trasie POZ-WAW bez bagażu zaczynają się od 160 zł w jedną stronę i 249 zł w dwie strony. Narodowy przewoźnik lotniczy przypomina, że z trasy do Poznania w ubiegłym roku skorzystało blisko 110 tys. pasażerów. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku ten wynik będzie jeszcze wyższy. – Cieszy nas rosnące zainteresowanie pasażerów z Wielkopolski na rejsy łączące Poznań ze stolicą. Nasz hub w Warszawie daje możliwość podróżowania do najdalszych zakątków świata. Dlatego mieszkańcy Poznania i okolic dostrzegając ten potencjał, często wybierają połączenie POZ-WAW jako pierwszy etap realizacji swoich podróżniczych marzeń – powiedział Krzysztof Moczulski, Rzecznik Prasowy PLL LOT
– Połączenie do Warszawy realizowane przez Polskie Linie Lotnicze LOT od wielu miesięcy znajduje się na szczycie popularności połączeń z segmentu
legacy w Poznaniu. Bardzo cieszy nas ten wynik oraz to, że nasz partner zaoferuje mieszkańcom naszego regionu jeszcze więcej możliwości wygodnego planowania lotów do Warszawy, a nawet być może i dalej w cały świat z przesiadką. Polecam loty z Ławicy do Warszawy. Już teraz możecie użyć swoich smartfonów oraz laptopów klikając w zakup biletów i niech zapełnią się samoloty wylatujące z Wielkopolski – dodaje Błażej Patryn, Rzecznik Prasowy Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
Loty między Warszawą a Poznaniem to jednak nie tylko segment przesiadkowy, ale i ruch bezpośredni. Przeciągające się remonty infrastruktury kolejowej czynią bowiem podróż pociągiem na tej trasie niezbyt atrakcyjną.
Po 6 latach remontu czas przejazdu pociągów na magistrali E20 ciągle jest fatalny i pomimo zapowiedzi nie zmieni się od czerwca tego roku. Najszybszym składem na tej trasie będzie BWE z Berlina, który odjeżdżając z Poznania Głównego o 8:44 dotrze do Warszawy Gdańskiej w 2 godziny i 52 minuty, ale tylko przez kilka pierwszych dni po 11 czerwca. Później pojedzie w ponad 3 godziny.
Bezpośrednią przyczyną tego, że pociągi wciąż będą kursować dłużej są
niezakończone prace w obrębie LCS Kutno i LCS Łowicz. Miały się one skończyć w czerwcu, ale stanie się to prawdopodobnie we wrześniu.