Kilka dni temu, na paryskim lotnisku (CDG) otwarto całkowicie przeprojektowany salon dla pasażerów Air France. Zmodernizowana elegancka poczekalnia, która mieści się w terminalu 2E część „K”, zyskała dodatkowe piętro, dzięki czemu zajmuje teraz trzypoziomową powierzchnię 2800 metrów kwadratowych i może jednocześnie gościć 638 osób – o 200 więcej niż poprzednio.
Salonik jest przeznaczony dla klientów klasy biznes, którzy podróżują na lotach międzykontynentalnych i niektórych trasach średniego zasięgu poza strefę Schengen na pokładach Air France, a także KLM oraz linii należących do sojuszu SkyTeam. Bezpłatnie mogą z niego również korzystać członkowie programu lojalnościowego Flying Blue z kartami Elite Plus. Dzieło projektantów z agencji SGK Brandimage, to zaproszenie do relaksującej podróży we francuskim stylu, jeszcze zanim pasażerowie wsiądą do samolotu. To wyjątkowe miejsce, z dala od zgiełku lotniska, które teraz oferuje więcej przestrzeni, dodatkowych usług i komfortu podczas przesiadki w Paryżu.
Przytulnie i elegancko
Przeprojektowany salon Air France stanowi oazę ciszy i spokoju w sercu gwarnego lotniska. Trzypoziomowe, eleganckie wnętrze, w którym królują dębowe drewno i metaliczne akcenty w kolorze szampana, zyskało dodatkową powierzchnię i nową aranżację, aby jego goście mogli wygodniej spędzić czas w oczekiwaniu na kolejny lot. W salonie czekają komfortowe, starannie dobrane meble, z których część stanowi poprzednie wyposażenie, poddane gruntownej renowacji, w poszanowaniu dla środowiska. W projekcie wykorzystano kolorystykę marki Air France - różne odcienie niebieskiego, biel i odrobinę czerwieni, a także dawny symbol linii - wizerunek uskrzydlonego konika morskiego, który nawiązuje do długoletniej historii i dziedzictwa firmy. Ponadto salonik zdobią archiwalne i współczesne plakaty reklamowe, prezentujące Air France wczoraj i dziś.
Przy wejściu do salonu, goście są witani firmowym zapachem Air France. Kompozycja o nazwie „AF001”, która nawiązuje do numeru lotu kultowego Concorda, została stworzona specjalnie dla linii przez światowej sławy perfumiarza Francisa Kurkdjiana. Kojące piżmo w połączeniu z mimozą z południa Francji ma dodawać słonecznej, naturalnej energii, a nuty jaśminu i róży mają zabierać pasażerów w prawdziwą olfaktoryczną podróż, jeszcze zanim wsiądą do samolotu. Zapach, jako nowy znak rozpoznawczy Air France jest rozpylany przy wejściu w salonach lotniskowych linii w Paryżu i na świecie.
Nowy poziom relaksu
W swojej odrestaurowanej poczekalni gospodarz poświęcił górne piętro na „petit salon”, w którym stworzono strefę relaksu. To gustownie urządzona przestrzeń, wyposażona w wygodne fotele i siedziska w różnych konfiguracjach, w której można odpocząć w ciszy lub oddać się lekturze. Obok zlokalizowano strefę biurową, z indywidualnymi miejscami do siedzenia, przestrzenią coworkingową i niewielką salą konferencyjną służącą do spotkań online. Przestrzeń łączy w sobie funkcjonalność biura i wygodę domowego salonu.
Poza komfortowymi miejscami do siedzenia rozmieszczonymi w różnych częściach i poziomach poczekalni, na klientów czekają specjalne strefy snu, które wyposażono w leżanki spełniające rolę łóżek - do wygodnego odpoczynku lub drzemki.
Salon oferuje również wydzieloną, prywatną strefę dla klientów Flying Blue Ultimate, która jest dostępna bezpośrednio z recepcji i oferuje w pełni spersonalizowaną obsługę.
Bistro we francuskim stylu
Niezależnie od pory dnia i wielkości apetytu na gości czekają oryginalne specjały kuchni francuskiej, a oferta jest dostosowana do pory, w której podróżujemy. W różnych miejscach salonu zlokalizowano punkty gastronomiczne, które serwują słodkie i słone przekąski oraz dania na zimno i na gorąco w wersjach mięsnych, jak i wegetariańskich. W tym miesiącu w menu znalazły się między innymi policzki wołowe w pikantnym sosie piperade i filet rybny w sosie cytrynowym. Goście mogą też skosztować dań autorstwa cenionego francuskiego szefa kuchni - Alaina Ducassa, który przygotował autorską sałatkę, wegetariańskiego burgera Burgal oraz deser o smaku mango i marakui.
Cała oferta gastronomiczna salonu została opracowana z myślą o środowisku. Kiedy tylko to możliwe, do przygotowania posiłków wykorzystuje się produkty regionalne i sezonowe. Ponadto, aby ograniczyć stosowanie jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych, w wielu miejscach salonu są dostępne fontanny z wodą pitną i dystrybutory napojów. Zwraca się również szczególną uwagę na ograniczenie marnotrawstwa żywności, selektywne sortowanie i recykling.
Bezpłatne zabiegi kosmetyczne od Clarins
W saloniku nie zabrakło strefy kosmetycznej firmy Clarins*, która jest partnerem Air France od blisko 20 lat. Goście mogą skorzystać z szeregu bezpłatnych zabiegów rewitalizujących na twarz, takich jak: „pożegnanie suchej skóry”, „rewitalizujący wzmacniacz młodości”, „zdrowy blask” i „piękno w mgnieniu oka”. W ramach salonu działają też prysznice, które dla wygody klientów są dostępne przez cały dzień.
Jeszcze więcej udogodnień
Aby zapewnić szybki i łatwy dostęp, w wejściu do poczekalni umieszczono samoobsługowe kioski do identyfikacji. Salon zapewnia bezpłatne Wi-Fi oraz liczne gniazdka elektryczne i porty USB w pobliżu każdego fotela. Szeroki wybór prasy jest dostępny w postaci cyfrowej, dzięki aplikacji Air France Press, a także w postaci drukowanego magazynu Air France EnVols.
Salon zaprasza gości codziennie w godzinach od 5.30 do 23:30.
*Z zabiegów można skorzystać w godzinach od 7:40 do 15:20 w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki oraz od 9:00 do 14:20 w weekendy
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.