Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Wiedeń: Powrotu City Airport Train do lotniska nie widać
fot. Vienna Airport
Wiedeński City Airport Train, popularnie zwany w skrócie CAT, łączący centrum stolicy Austrii z lotniskiem w Wiedniu, zawiesił działalność ze względu na pandemię koronawirusa. Przywrócenia linii kolejowej do wiedeńskiego lotniska jednak nie widać – informuje Aerotelegraph.

City Airport Train (CAT) zaczął kursować 14 grudnia 2003 roku. Od tamtej pory, zamiast jechać koleją S7 S-Bahn, pasażerowie podróżują co 30 minut w piętrowych pociągach bezpośrednio z lotniska do centrum Wiednia i odwrotnie. Połączenie kolejowe od początku stało się sukcesem – już w pierwszym roku działalności z oferty skorzystało około 600 tys. pasażerów, co znacznie zwiększyło odsetek podróżnych, docierających za pomocą transportu publicznego na największe lotnisko w Austrii.

W związku z tym, City Airport Train został rozbudowany. W 2012 roku nowy terminal CAT został uruchomiony na stacji kolejowej Wien-Mitte, niedaleko centrum miasta. Pasażerowie mogą na nim dokonać odprawy, nadając bagaż na nadchodzący lot od 24 godzin do 75 minut przed odlotem. Projekt okazał się niezwykle opłacalny dla lotniska w Wiedniu. W roku operacyjnym 2018 z City Airport Train skorzystało już ponad 1,65 mln pasażerów, co wygenerowało wynik operacyjny w wysokości 3,3 mln euro.

Kiedy jednak wiosną 2020 roku Europę ogarnęła pandemia koronawirusa, austriacki rząd zdecydował się na twardą blokadę z powodu gwałtownego wzrostu liczby zakażeń COVID-19. Wówczas nie tylko transport lotniczy, ale także transport publiczny w bardzo krótkim czasie zamarł, co poskutkowało wstrzymaniem działalności CAT 19 marca. Około 40 pracowników zostało wysłanych do wspieranej przez państwo pracy krótkoterminowej, w nadziei, że będą mogli wkrótce powrócić do normalności.

Jednak perspektyw na powrót CAT do zwykłego funkcjonowania na razie nie widać, a pandemia koronawirusa nadal ma ogromny wpływ na dane, dotyczące ruchu na lotnisku w Wiedniu. W listopadzie z portu lotniczego skorzystało jedynie 181 tys. podróżnych – tyle, ile w zeszłym roku w ciągu trzech dni. Jest więc mało prawdopodobne, aby pociąg do lotniska wznowił działanie przed marcem 2021 roku, czyli po ponad rocznej przerwie w podróży.

Dyrektor zarządzająca, Belina Neumann, nie zwraca uwagi na prognozy dotyczące dokładnej daty ponownego otwarcia trasy kolejowej. Scenariusze reaktywacji ruchu lotniczego są jak dotąd zbyt niepewne, aby prognozować uruchomienie City Airport Train.

Warto nadmienić, że do lotniska w Wiedniu dojeżdża nie tylko CAT, ale także pociągi lokalne S-Bahn i międzymiastowe, uruchamiane przez ÖBB, które zapewniają dojazd do Wien Hauptbahnhof.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Roman Czubiński 14 września 2023

Avinor: Prawie 5 mln podróżnych w lipcu na lotniskach Norwegii

Infrastruktura i lotniska

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Roman Czubiński 14 września 2023

Avinor: Prawie 5 mln podróżnych w lipcu na lotniskach Norwegii

Infrastruktura i lotniska

Finnair: Ponad milion pasażerów w lipcu, ale wciąż widać wpływ wojny

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5