Jutro (5 maja) odbędzie doroczne walne zgromadzenie Lufthansy. Głos zabierze prezes i dyrektor generalny Lufthansa Group, Carsten Spohr. Oficjele Lufthansy nie spodziewają się, że nowa "równowaga rynkowa" pojawi się do 2023 r., a wychodzenie z kryzysu może zająć nawet kilka lat.
Poniżej znajdują się niektóre z najważniejszych tematów, które Carsten Spohr omówi w swoim wystąpieniu. Jak podkreślił Spohr od marca świat stał się jednym wielkim obszarem kryzysowym. Praktycznie ruch pasażerski zamarł i nie ma już podróży międzynarodowych. Obecnie około 700 samolotów we flocie liczącej około 760 samolotów jest uziemionych, a Lufthansa anuluje codziennie prawie 3000 lotów. Air Dolomiti, Austrian Airlines i Brussels Airlines nie oferują żadnych regularnych operacji lotniczych. Natomiast Lufthansa CityLine jest jedyną pasażerską linią lotniczą, która nadal działa w hubie w Monachium.
Na razie LH obsługuje obecnie minimalny specjalny rozkład lotów do końca maja. Obecny harmonogram był zasadniczo podyktowany powrotem Niemców i obywateli UE z zagranicy. Niemiecka grupa zanotowała 99 proc. spadek liczby pasażerów, ale istnieje duże zapotrzebowanie na fracht lotniczy. Oprócz korzystania z całej floty towarowej Lufthansa wykonała już 70 lotów towarowych samolotami pasażerskimi. Ponadto nieciekawa sytuacja jest w firmach usługowych grupy LH. Kryzys dotknął ich teraz z pewnym opóźnieniem i tak np. Lufthansa Technik spodziewa się zmniejszenia pracy o około 60 proc. w całym 2020 r.
Linie grupy Lufthansa się zmniejsząWszystkie linie lotnicze w grupie Lufthansa zostaną zmniejszone, a starsze i mniej przyjazne dla środowiska samoloty zostaną wycofane z floty wcześniej niż pierwotnie to planowano.
Flota A340-600 już została tymczasowo wycofana z eksploatacji. Grupa informuje także, że 10 airbusów A320 zostanie usunięty z floty Eurowings. Trwające programy restrukturyzacji w Austrian Airlines i
Brussels Airlines zostaną zintensyfikowane. Obie linie lotnicze zmniejszą również wielkość swojej floty.
Natomiast linia Germanwings została zamknięta dwa lata wcześniej niż zaplanowano.
Według zapowiedzi Lufthansa będzie nadal rozwijać segment turystyczny po ponownym uruchomieniu lotów. W ramach tego procesu połączy cztery linie lotnicze, które obsługują trasy dalekodystansowe Eurowings, w jedną nową linię turystyczną, a Eurowings Europe również zostanie dostosowany do tych zmian. Grupa planuje obniżyć koszty jednostkowe we wszystkich firmach o 2–4 proc. rocznie czyli dwa razy więcej niż obecne 1–2 proc.
Lufthansa będzie inną i mniejszą Lufthansą po kryzysieZmniejszy się rozmiar floty całej grupy LH o około 100 samolotów. W rezultacie Lufthansa będzie posiadać 10 tys. pracowników za dużo. Przewoźnik nie wyklucza zwalniania pracowników z przyczyn operacyjnych. Chyba że znajdzie sposób na utrzymanie jak największej liczby współpracowników przy użyciu innowacyjnych modeli w niepełnym wymiarze godzin i wyjątkowej mieszanki linii z grupy Lufthansy.