Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Wielka Brytania rezygnuje z HS4Air. Nie będzie szybkiej kolei łączącej Gatwick z Heathrow

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
kentonline.co.uk/DfT/Rail Technology Magazine

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Wielka Brytania rezygnuje z HS4Air. Nie będzie szybkiej kolei łączącej Gatwick z Heathrow
Fot. Chris Sampson/CC BY 2.0/Wikimedia Commons
Brytyjski rząd odrzucił projekt budowy nowej linii dużych prędkości. Zadaniem tego rozwiązania miało być połączenie istniejącej trasy HS1 i planowanej HS2 z lotniskami Heathrow i i Gatwick.

Departament Transportu Wielkiej Brytanii odrzucił projekt, który został przedstawiony po tym, jak podjęto próbę stworzenia nowego połączenia kolejowego dla lotniska Heathrow od strony południowej.

Realizację tego przedsięwzięcia szacowano na 10 mld funtów. Linia miała łączyć się z trasą HS1 w rejonie Ashford, z linią HS2 – w północno-zachodnich rejonach Londynu. Projekt zakładał zbudowanie przystanków na terminalach lotnisk Heathrow i Gatwick oraz w Ashford i Tonbridge. Linia miała być także połączona z magistralą Great Western Mainline.

Część trasy miała być poprowadzona tunelami, co znacznie zmniejszyłoby jej oddziaływanie na środowisko. Fragment linii miał przebiegać wzdłuż zachodniego odcinka londyńskiej autostrady M25. Projektanci planowali też wykorzystać istniejącą linię między Ashford oraz Tonbridge – miała ona być kompletnie przebudowana i przystosowana do ruchu pociągów z wysokimi prędkościami.

W opinii ekspertów, na odrzuceniu projektu ucierpi transport kolejowy aglomeracji londyńskiej, który każdego kolejnego roku musi mierzyć się z coraz większą liczbą przewożonych pasażerów. Linia SH4Air pozwoliłaby na odciążenie istniejących linii oraz na skrócenie czasu dojazdu do dwóch lotnisk z wybranych miejscowości.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Ferrovial sprzedaje udziały w Heathrow

Biznes i przemysł

IATA: Choć ceny biletów lotniczych w Europie zdrożały, latanie jest tańsze

Pasażer i linie lotnicze

Frankfurt: Pojazdy Sky Line połączą trzy terminale lotniska

Infrastruktura i lotniska

USA: Kolei TexRail na lotnisko Dallas Fort Worth otwarta

Infrastruktura i lotniska

Z Paryża na lotnisko szybkim połączeniem. Operator już wybrany

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Infrastruktura i lotniska

Odbudowa Heathrow. Pierwszy zysk od 2019 roku

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2024

Ferrovial sprzedaje udziały w Heathrow

Biznes i przemysł

IATA: Choć ceny biletów lotniczych w Europie zdrożały, latanie jest tańsze

Pasażer i linie lotnicze

Frankfurt: Pojazdy Sky Line połączą trzy terminale lotniska

Infrastruktura i lotniska

USA: Kolei TexRail na lotnisko Dallas Fort Worth otwarta

Infrastruktura i lotniska

Z Paryża na lotnisko szybkim połączeniem. Operator już wybrany

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5