Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

„Betonowe skarpety”. Wild krytycznie o pożyczce Ryanaira dla Modlina [AKTUALIZACJA]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
„Betonowe skarpety”. Wild krytycznie o pożyczce Ryanaira dla Modlina [AKTUALIZACJA]
fot. Port Lotniczy Modlin
Wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild odniósł się do propozycji udzielenia pożyczki lotnisku w Modlinie przez linie Ryanair, nazywając ją „betonowymi skarpetami” dla spółki zarządzającej portem.

Wild przypomniał w rozmowie z PAP, że lotnisko w Modlinie od lat przynosi straty, pomimo iż Ryanair rok do roku zwiększa liczbę obsługiwanych połączeń. Dlatego w jego opinii wsparcie ze strony przewoźnika dla rozbudowy infrastruktury lotniska oznaczałoby dla portu stałą nierentowność. W zamian za inwestycje przewoźnik nie ponosiłby bowiem opłat lotniskowych przez kolejne lata. – Innymi słowy, propozycja Ryanaira to trwała nierentowność lotniska oraz dopłacanie przez podatników do jego rozwoju – mówił Wild w wywiadzie.

Podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej prezes Ryanaira Michael O'Leary poinformował, że planuje podwoić ruch lotniczy w Modlinie z 3 do 6 mln pasażerów w ciągu najbliższych 5 lat. Przewoźnik wystąpił też z pisemną ofertą współfinansowania lub inwestycji w każdy nowy projekt rozbudowy infrastruktury w Modlinie, niezbędny do dalszego rozwoju lotniska, aby „mogło ono skutecznie konkurować z drogim Lotniskiem Chopina”.

Mikołaj Wild zaznaczył z kolei, że jeśli prezesowi Ryanaira naprawdę zależy na efektywnym funkcjonowaniu lotniska w Modlinie, zaprasza go do rozmów o podzieleniu się odpowiedzialnością za port, który obecnie przynosi rekordowe dochody tylko jemu. Jednocześnie Wild poinformował, że lotnisko w Modlinie jest potrzebne, ale aby mogło sprawnie funkcjonować, musi dojść do porozumienia między jego wspólnikami, pomiędzy którymi brakuje obecnie zaufania.

Innego zdania jest zarząd lotniska w Modlinie, który od wielu miesięcy zabiega o otrzymaniu zgody na kredyt, w celu rozbudowania portu. – W wielu wywiadach pojawiało się stwierdzenie, że będziemy marnotrawić publiczne pieniądze, a to jest kwestia komercyjna, biznesowa. Chcieliśmy tylko, żeby właściciele dali zgodę na kredyt komercyjny, a my to spłacimy. Trzy największe banki uznały w 2017 roku, że spółka będzie w stanie spłacić taki kredyt samodzielnie. Wszyscy, poza PPL-em, zgodzili się. Na Modlinie można zarobić – mówił w wywiadzie dla Rynku Lotniczego Piotr Okienczyc, jeden z wiceprezesów zarządu lotniska. 

Właścicielami zarządzającej lotniskiem w Modlinie spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa-Modlin są: Agencja Mienia Wojskowego (34,43 proc. udziałów), województwo mazowieckie (30,37 proc. udziałów), Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (30,39 proc. udziałów) oraz Nowy Dwór Mazowiecki (4,81 proc. udziałów).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Infrastruktura i lotniska

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2024

Lotnisko Modlin: Jesteśmy za duoportem. W 2025 rozbudowa terminala

Infrastruktura i lotniska

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Zobacz również:

CPK i obawy o wykonawców. "Rynek jest wciąż wygłodniały"

Biznes i przemysł

CPK i obawy o wykonawców. "Rynek jest wciąż wygłodniały"

Redakcja 17 maja 2023

Wild: Lotnisko Chopina będzie poligonem testowym rozwiązań dla CPK

Infrastruktura i lotniska

Prezes CPK o szefie Ryanaira: Na złodzieju czapka gore

Pasażer i linie lotnicze

Prezes CPK o szefie Ryanaira: Na złodzieju czapka gore

Rafał Dybiński 24 września 2021

Pozostałe z wątku:

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Infrastruktura i lotniska

Modlin vs Ryanair: Nowe opłaty są konkurencyjne!

Mateusz Kieruzal 31 stycznia 2024

Lotnisko Modlin: Jesteśmy za duoportem. W 2025 rozbudowa terminala

Infrastruktura i lotniska

AOC linii Air Moldova zawieszony

Prawo i polityka

AOC linii Air Moldova zawieszony

Rafał Dybiński 28 sierpnia 2023

Zobacz również:

CPK i obawy o wykonawców. "Rynek jest wciąż wygłodniały"

Biznes i przemysł

CPK i obawy o wykonawców. "Rynek jest wciąż wygłodniały"

Redakcja 17 maja 2023

Wild: Lotnisko Chopina będzie poligonem testowym rozwiązań dla CPK

Infrastruktura i lotniska

Prezes CPK o szefie Ryanaira: Na złodzieju czapka gore

Pasażer i linie lotnicze

Prezes CPK o szefie Ryanaira: Na złodzieju czapka gore

Rafał Dybiński 24 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5