– Centralny Port Komunikacyjny nie wydarzy się bez kolei tak samo, jak nie wydarzy się bez lotnictwa – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Mikołaj Wild.
– Aby Centralny Port Komunikacyjny przyniósł wartość dodaną, której oczekujemy, potrzebne są bardzo głębokie zmiany; sięgają one polityki państwa w zakresie tych dwóch sektorów transportu – tłumaczy minister Wild. Dlatego CPK jest uwzględniany w Strategii Rozwoju Transportu.
– Pracujemy nad polityką lotniczą, która “zepnie” państwa jako regulatora i jako właściciela w dziedzinie lotnictwa oraz przygotowujemy program wieloletni, pod którego parasolem zostaną ujęte wszystkie inwestycje, w tym
inwestycje kolejowe realizowane w ramach CPK – informuje Wild. Ministerstwo pracuje nad programem wieloletnim Centralnego Portu Komunikacyjnego, który został przewidziany w przyjętej w ostatnim roku ustawie o CPK.
Program ma zawierać zarówno inwestycje w części lotniczą, jak inwestycje w
część kolejową. – Chodzi o rozbudowę i modernizację istniejącej sieci tak, aby zrealizować podstawowe postulaty CPK: dojazd do największych aglomeracji w ciągu dwóch do dwóch i pół godziny dla wszystkich pasażerów udających się do CPK, a także dostęp jak największej liczby osób do transportu kolejowego – wyjaśnia minister Wild.