Linie lotnicze Wizz Air zanotowały w pierwszym kwartale finansowego 2022 roku, liczonym od kwietnia do końca czerwca, stratę na poziomie 118,7 mln euro. Tani przewoźnik z Europy Środkowej obsłużył ponad 2,95 mln pasażerów. To wzrost o 317,5 proc w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.
Wypełnienie samolotów osiągnęło poziom 63,6 proc. Oferowanie Wizz Air w lipcu bieżącego roku wzrośnie do 90 proc. wskaźników z 2019 roku. Poziom sprzed pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przewoźnik z Węgier odzyska już w sierpniu.
Przychody
linii lotniczych z Europy Środkowej wyniosły 199 mln euro. To więcej o 119,3 proc. w odniesieniu do poprzedniego roku. Przychody tylko z biletów wzrosły do 87,2 mln euro. To niemal o 197 proc. więcej niż w poprzednim kwartalnym sprawozdaniu. Przychody z usług dodatkowych zwiększyły się natomiast do prawie 112 mln euro, co stanowi wzrost o 82,2 proc.
Koszty operacyjne w minionych trzech miesiącach wzrosły o ponad 56 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem poprzedniego roku, kiedy wyniosły 197,1 mln euro. Tym razem osiągnęły poziom 307,7 mln euro. Wzrosły również o 17,7 proc. koszty utrzymania personelu. W pierwszych trzech miesiącach finansowego 2021 roku wydano w ten sposób 29,3 mln euro, a tym razem już 34,5 mln euro. Z kolei koszty paliwa spadły o 7,6 proc. Poprzednio wyniosły kwartalnie 68,7 mln euro, natomiast w minionych trzech miesiącach 63,5 mln euro.
Flotę niskokosztowca wzmocniło sześć odrzutowców A321neo i składa się aktualnie z 141 samolotów. Ich średni wiek to 5,3 roku. To jedna z najmłodszych flot spośród europejskich linii lotniczych. Leasingodawcom zwrócono dwie maszyny A321ceo. Odrzutowce przewoźnika z Węgier docierają aktualnie do 167 portów w 48 krajach na obszarze Europy, Afryki Północnej oraz Bliskiego Wschodu i Rosji.
Wizz Air posiada obecnie 44 bazy. To jedenaście więcej niż w poprzednim sprawozdaniu. Szczególnie imponująco zapowiada się działalność z
rzymskiego lotniska Fiumicino, skąd uruchomione zostaną w sumie 32 nowe trasy. Rejsy ze stolicy Włoch obsłużą airbusy A321neo. Cztery takie odrzutowce będą stacjonować w Rzymie.
Tanie linie lotnicze opóźniły jednocześnie do sezonu letniego w 2022 roku
uruchomienie nowej bazy w Cardiff. Niskokosztowiec miał pierwotnie wystartować z nowymi połączeniami z największego miasta Walii 30 lipca 2021 roku. Na przeszkodzie stanęły się jednak utrzymujące się ograniczenia w podróżowaniu na terenie Wielkiej Brytanii oraz w kilku krajach Europy.
Wizz Air zaznaczyły w kwartalnym sprawozdaniu, że nie popierają "Fit for 55", niedawno opublikowanego projektu Komisji Europejskiej. Według zarządzających
przewoźnikiem z Węgier przedstawione propozycje nie stwarzają równych szans w branży pod względem opodatkowania emisji i zużycia nafty. Wdrożenie "Fit for 55" wywoła tylko dalsze zakłócenia rynku i kolejne dotowanie nieefektywnych przewoźników wspieranych przez państwo.