Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Wizz Air (Carey): Radom? To musi się opłacać!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-02-2023
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Wizz Air (Carey): Radom? To musi się opłacać!
fot. Piotr Bożyk/Mateusz Kieruzal
Węgierskie linie lotnicze Wizz Air na razie nie planują pojawić się na lotnisku w Radomiu. Robert Carey, dyrektor generalny Wizz Aira podkreśla, że koszty, jakie firma musiałaby ponieść są zbyt wysokie, aby uruchomienie połączeń było opłacalne. Carey, prowadzący z PPL-em od 1,5 roku negocjacje, zostawia jednak operatorowi Sadkowa szanse i nie wyklucza współpracy w przyszłości.

Do tej pory oferowanie regularnych połączeń lotniczych z portu lotniczego w Radomiu ogłosiły jedynie Polskie Linie Lotnicze LOT. Z Sadkowa polski przewoźnik zamierza latać do Kopenhagi, Paryża, Prewezy, Rzymu i Tirany. Siatkę połączeń radomskiego portu lotniczego uzupełniają połączenia czarterowe.

– Radom i Warszawa to dwa różne rynki. Lotnisko Chopina jest stołecznym portem, największym lotniskiem w Polsce. Nigdy nie podejmiemy decyzji o redukcji naszego oferowania do i z Warszawy, a także naszej pozycji na tym lotnisku. Dla nas, Radom może być możliwością uzupełnienia warszawskiej oferty. Myślę, że z punktu widzenia Wizz Aira najważniejszą rzeczą jest, aby lotnisko – takie jak Radom – miało odpowiednią strukturę kosztową – powiedział Robert Carey, dyrektor generalny Wizz Aira.

Od kiedy podjęta została polityczna decyzja o modernizacji starego terminala, PPL wskazywało, że lotnisko w Radomiu będzie przeznaczone dla ruchu niskokosztowego i czarterowego, będąc przy tym doskonałą alternatywą dla lotniska w Modlinie. – Na razie nie zaoferowaliśmy lotów z Radomia, ponieważ jest to wciąż rozwijający się rynek, a Wizz Air wciąż nie widzi możliwości rozwoju na tym lotnisku. Ale… rozmawiamy [z PPL-em, od red.]. Kontynuujemy rozmowy i oceniamy każdą możliwość. Mamy na uwadze to, co się dzieje na Lotnisku Chopina – dodał Carey.

Szef Wizz Aira, który od momentu rozpoczęcia pracy w węgierskich liniach rozmawia z „Portami Lotniczymi” na temat obecności niskokosztowca w porcie w Radomiu, nie wykluczył jednak kategorycznie, że Wizz Air nie pojawi się w tym porcie. – Na ten moment uważam, że w tym roku nie pojawimy się tam, gdyż nie doszliśmy z PPL-em do satysfakcjonującego dla nas porozumienia. Ale w życiu wszystko jest możliwe – wskazał Carey.

PPL przypomina, że proponowany cennik opłat lotniskowych z Radomia został przedstawiony zainteresowanym przewoźnikom pod koniec zeszłego roku. – W styczniu zakończył się formalny proces konsultacji opłat lotniskowych z przewoźnikami, którzy wyrazili zainteresowanie. W lutym skonsultowana treść taryfy zostanie przedłożona do wiadomości Prezesa ULC zgodnie z wymogami prawnymi, a formalnie wejdzie w życie na koniec kwietnia – wyjaśnia Anna Dermont, rzecznik PPL, dodając że siatka połączeń z Radomia nie jest jeszcze zamknięta. – Nowe kierunki, czy rejsy będą się pojawiać, zwłaszcza, że w przypadku rejsów czarterowych elastyczność jest znacznie większa, a linie niskokosztowe potrzebują około trzech miesięcy, aby uruchomić połączenie – podsumowała Dermont. 



Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Radom: Najnowocześniejszy port i porażka z mgłą

Infrastruktura i lotniska

Radom: Najnowocześniejszy port i porażka z mgłą

Mateusz Kieruzal 25 października 2024

Lotnisko Warszawa-Radom: 100 tys. pasażerów od początku roku

Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Radom? Sukces nie jest pisany

Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Radom? Sukces nie jest pisany

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Milionowy pasażer Ryanair w Porcie Lotniczym Lublin

Infrastruktura i lotniska

Milionowy pasażer Ryanair w Porcie Lotniczym Lublin

inf. pras. 29 października 2024

Kraków przegrywa z mgłą. Rozwiązanie problemu nieprędko

Infrastruktura i lotniska

Carey (Wizz Air): Mamy na Lotnisku Chopina lepszą ofertę niż Ryanair

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Radom: Najnowocześniejszy port i porażka z mgłą

Infrastruktura i lotniska

Radom: Najnowocześniejszy port i porażka z mgłą

Mateusz Kieruzal 25 października 2024

Lotnisko Warszawa-Radom: 100 tys. pasażerów od początku roku

Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Radom? Sukces nie jest pisany

Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Radom? Sukces nie jest pisany

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Milionowy pasażer Ryanair w Porcie Lotniczym Lublin

Infrastruktura i lotniska

Milionowy pasażer Ryanair w Porcie Lotniczym Lublin

inf. pras. 29 października 2024

Kraków przegrywa z mgłą. Rozwiązanie problemu nieprędko

Infrastruktura i lotniska

Carey (Wizz Air): Mamy na Lotnisku Chopina lepszą ofertę niż Ryanair

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5