Węgierskie linie lotnicze Wizz Air na razie nie planują pojawić się na lotnisku w Radomiu. Robert Carey, dyrektor generalny Wizz Aira podkreśla, że koszty, jakie firma musiałaby ponieść są zbyt wysokie, aby uruchomienie połączeń było opłacalne. Carey, prowadzący z PPL-em od 1,5 roku negocjacje, zostawia jednak operatorowi Sadkowa szanse i nie wyklucza współpracy w przyszłości.
Do tej pory oferowanie regularnych połączeń lotniczych z portu lotniczego w Radomiu ogłosiły jedynie Polskie Linie Lotnicze LOT. Z Sadkowa polski przewoźnik zamierza latać do Kopenhagi, Paryża, Prewezy, Rzymu i Tirany. Siatkę połączeń radomskiego portu lotniczego uzupełniają połączenia czarterowe.
– Radom i Warszawa to dwa różne rynki. Lotnisko Chopina jest stołecznym portem, największym lotniskiem w Polsce. Nigdy nie podejmiemy decyzji o redukcji naszego oferowania do i z Warszawy, a także naszej pozycji na tym lotnisku. Dla nas, Radom może być możliwością uzupełnienia warszawskiej oferty. Myślę, że z punktu widzenia Wizz Aira najważniejszą rzeczą jest, aby lotnisko – takie jak Radom – miało odpowiednią strukturę kosztową – powiedział Robert Carey, dyrektor generalny Wizz Aira.
Od kiedy podjęta została polityczna decyzja o modernizacji starego terminala, PPL wskazywało, że lotnisko w Radomiu będzie przeznaczone dla ruchu niskokosztowego i czarterowego, będąc przy tym doskonałą alternatywą dla lotniska w Modlinie. – Na razie nie zaoferowaliśmy lotów z Radomia, ponieważ jest to wciąż rozwijający się rynek, a Wizz Air wciąż nie widzi możliwości rozwoju na tym lotnisku. Ale… rozmawiamy [z PPL-em, od red.]. Kontynuujemy rozmowy i oceniamy każdą możliwość. Mamy na uwadze to, co się dzieje na Lotnisku Chopina – dodał Carey.
Szef Wizz Aira, który od momentu rozpoczęcia pracy w węgierskich liniach rozmawia z „Portami Lotniczymi” na temat obecności niskokosztowca w porcie w Radomiu, nie wykluczył jednak kategorycznie, że Wizz Air nie pojawi się w tym porcie. – Na ten moment uważam, że w tym roku nie pojawimy się tam, gdyż nie doszliśmy z PPL-em do satysfakcjonującego dla nas porozumienia. Ale w życiu wszystko jest możliwe – wskazał Carey.
PPL przypomina, że proponowany cennik opłat lotniskowych z Radomia został przedstawiony zainteresowanym przewoźnikom pod koniec zeszłego roku. – W styczniu zakończył się formalny proces konsultacji opłat lotniskowych z przewoźnikami, którzy wyrazili zainteresowanie. W lutym skonsultowana treść taryfy zostanie przedłożona do wiadomości Prezesa ULC zgodnie z wymogami prawnymi, a formalnie wejdzie w życie na koniec kwietnia – wyjaśnia Anna Dermont, rzecznik PPL, dodając że siatka połączeń z Radomia nie jest jeszcze zamknięta. – Nowe kierunki, czy rejsy będą się pojawiać, zwłaszcza, że w przypadku rejsów czarterowych elastyczność jest znacznie większa, a linie niskokosztowe potrzebują około trzech miesięcy, aby uruchomić połączenie – podsumowała Dermont.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.