Wizz Air zlikwidował część połączeń z Macedonii Północnej, a teraz będzie beneficjentem rządowego wsparcia, którego celem jest zwiększenie łączności lotniczej, uruchamiając loty na nowych-starych kierunkach. Dotowane rejsy wznowią także flydubai i Turkish Airlines.
Aby ruch lotniczy w mniejszych portach rósł, to z pomocną dłonią przychodzą władze centralne lub regionalne, które rozpisują przetargi, np. na promocję regionu, dzięki którym komercyjni przewoźnicy otwierają loty, które zwykle nie spinają się finansowo, gdzyż popyt jest niski lub w ogóle występuje.
Przewoźnicy nie martwią się o rentowność lotów, ponieważ na konta bankowe wpływają publiczne środki finansowe. Jedną z takich linii lotniczych jest Wizz Air, który otrzymuje n pieniądze za realizację lotów m.in. z Bydgoszczy czy Sarajewa. Węgierki operator będzie również beneficjentem publicznego wsparcia ze strony rządu Macedonii Północnej, stając się wygranym przetargu na różowi lotów wespół z flydubai i Turkish Airlines.
Co ciekawe, Wizz Air oferował ze Skopje, jak i Ochrydy szereg połączeń do portów w Europie Zachodniej, lecz trasy zostały usunięte z systemu rezerwacyjnego kilkanaście tygodni temu. Wizz Air podobnie zrobił, kiedy
podobne zamówienie publiczne rozpisano w pobliskiej Bośni i Hercegowinie.
Wraz z początkiem sezonu letniego 2025 roku niskokosztowy operator przywróci loty ze Skopje do Barcelony i Stuttgartu, jak i z Ochrydy do Bazylei. Jedynym nowym połączeniem będzie francuski Lyon, do którego airbusy A320/321 będą latać ze stołecznego portu lotniczego w Macedonii Północnej. 30 marca rejsy między Stambułem a Skopje wmówią Turkish Airlines, podczas gdy do Dubaju boeingami 737 hybrydowego przewoźnika ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich będzie można latać od 30 czerwca.
TAV Macedonia, czyli operator dwóch macedońskich portów lotniczych: w Skopje i Ochrydzie, prognozuje, że loty na sześciu kierunkach wygenerują 200 tys. dodatkowych pasażerów w przyszłym roku.