Linie lotnicze Wizz Air nie planują na razie oferowania rejsów krajowych w Polsce, mimo, że w raporcie slotowym koordynatora lotów na Lotnisku Chopina taka możliwość została zgłoszona. O loty krajowe Wizz Air od dłuższego czasu stara się Katowice Airport. Górnośląski port chciałby, żeby węgierski niskosztowiec latał na północ Polski – do Gdańska i Szczecina.
Loty krajowe w Polsce od zawsze były domeną Polskich Linii Lotniczych LOT, które oferują połącznia lotnicze między Warszawą a prawie wszystkimi portami regionalnymi w Polsce. Odrzutowcami LOT-u na stołeczne Lotnisko Chopina można polecieć z Bydgoszczy, Katowic, Krakowa, Gdańska, Lublina, Poznania, Rzeszowa oraz Wrocławia. Polski przewoźnik oferuje także loty między Krakowem a Olsztynem. Sezonowo lata także z Krakowa do Gdańska oraz między Rzeszowem a Gdańskim.
Od jakiegoś czasu loty krajowe po Polsce oferuje największy konkurent Wizz Aira, czyli Ryanair. Boeingi 737 irlandzkich linii lotniczych latają sezonowo między Krakowem a Gdańskiem i Olsztynem. Na Mazury można polecieć także z Wrocławia. Oprócz tego Ryanair oferuje całoroczne rejsy między Lublinem a Gdańskiem.
We wrześniu informowaliśmy, że w raporcie Airport Coordination Limited, koordynatora slotów na warszawskim Lotnisku Chopina, w nowych trasach, które miałyby być realizowane ze stołecznego portu lotniczego, była nowa trasa krajowa oferowana przez Wizz Aira. Węgierskie linie lotnicze nie wskazały wprost o loty do jakiego regionalnego portu lotniczego konkretnie chodzi, a trasa została oznaczona kodem „Polish Unknown Domestic”.
Robert Carey, dyrektor generalny Wizz Air wykluczył teraz możliwość oferowania przez węgierskie tanie linie lotów krajowych po Polsce. O takie rejsy o dłuższego czasu zabiega Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze (GTL) – zarządca portu lotniczego w podkatowickich Pyrzowicach.
– Jest w tym pewne niezrozumienie... Nie planowaliśmy realizować lotów krajowych w Polsce. W tamtym czasie nie było jeszcze oficjalnej informacji, że będziemy latać z Warszawy do Sewilli. A przyznane nam sloty na obsługę trasy tzw. „Polish Unknown Domestic” są wykorzystane do obsługi rejsów do Hiszpanii – powiedział w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Rober Carey, dyrektor generalny Wizz Aira.
Zabiegi lotniska są spowodowane tym, że pomiędzy województwem śląskim a stolicami województw pomorskiego i zachodniopomorskiego nie ma szybkiego połącznia kolejowego, a jazda samochodem lub autobusem jest stosunkowo długa i męcząca. GTL chęć posiadania takich połączeń lotniczych argumentuje ogromnym popytem i potencjalnie dużym wypełnieniem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.