Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wizz Air powrócił do zysków!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Wizz Air powrócił do zysków!
fot. Mateusz Kieruzal
Wizz Air zakończył rok obrachunkowy 2024 z zyskiem w wysokości 366 mln euro, mniejszym niż pierwotnie planowano. Rok wcześniejszej węgierskie linie odnotowały stratę rzędu 535 mln. – Udowodniliśmy, że nasz model jest zwinny i bardzo odporny – wskazał dyrektor generalny Wizz Aira, zaznaczając, że przewoźnik jest „niezwykle dobrze przygotowany do szybkiego reagowania na pojawiające się problemy”.

W ciągu roku obrachunkowego 2024, który dla Wizz Aira zaczął się 1 kwietnia 2023 i zakończył 31 marca br., z rejsów węgierskich linii skorzystało 62 015 792 pasażerów, co stanowi wzrost o 21,4 proc. w porównaniu do roku fiskalnego 2023. W ciągu 12 miesięcy operator udostępnił w sprzedaży 68 813 271 miejsc, co oznacza, że średnioroczny współczynnik wypełniania samolotów wyniósł 90,1 proc. i był o 2,4 pkt proc. wyższy od tego, który linie odnotowały w roku obrachunkowym 2023.

Powrót zysków

– Trwały, zdrowy popyt na podróże lotnicze na naszych rynkach był cechą charakterystyczną ostatniego roku obrachunkowego, sygnalizującą, że wzrost obserwowany po pandemii przekształcił się w długoterminowy trend. Wizz Air mocno go wspierał, co znalazło odzwierciedlenie w naszych wynikach – powiedział József Váradi, dyrektor generalny grupy Wizz Aira.

Łączne przychody węgierskiego przewoźnika za ostatni rok obrachunkowy wzrosły w porównaniu z rokiem poprzednim o 30,2 proc. i wyniosły ponad pięć mld euro. Całoroczny wpływ na dochody wynikający z kryzysu w Izraelu i szerzej rozumianym regionie wyniósł około 80 mln euro. Wskaźnik EBITDA niskokosztowego operatora wyniósł prawie 1,2 mld euro, co oznacza, że marża operacyjna wyniosła aż 23,5 proc., o 20,1 pkt proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk brutto zamknął się w kwocie 437,9 mln euro, co przełożyło się na 365,9 mln euro zysku netto wobec 535 mln euro straty rok wcześniej.

Oferowane przez Wizz Aira bilety lotnicze wzrosły średnio o 11,2 proc., podczas gdy przychody z usług dodatkowych odnotowały spadek o 2,6 proc. Linie odnotowały spadek kosztu jednostkowego (CASK) i kosztu jednostkowego paliwa, odpowiednio o 14,8 i 23,7 proc. Na ostatni dzień marca saldo środków pieniężnych wyniosło 1,59 mld euro.

– Położyliśmy duży nacisk na zwiększenie wykorzystania samolotów, poprawę współczynników wypełniania maszyn i obniżenie kosztów jednostkowych. Nadal inwestowaliśmy w naszą działalność. Dzięki naszym wysiłkom przewieźliśmy w ciągu roku rekordową liczbę pasażerów, odzyskaliśmy rentowność i zmniejszyliśmy dźwignię finansową, przy jednoczesnym utrzymaniu całkowitej pozycji gotówkowej – dodał Váradi.

Sprawnie działający system

Węgierskie linie zakładają, że oferowanie w rozpoczętym 1 kwietnia nowym roku obrachunkowym będzie na podobnym poziomie, co w roku 2024. Przewoźnik nie zakłada wzrostu kosztów paliwa. Planowane jest odnotowanie zysku netto, który będzie w przedziale od 500 do 600 mln euro.

– Chociaż oczekuje się, że niektóre zewnętrzne wyzwania, których doświadczyliśmy podczas roku 2024, w tym uziemienia spowodowane inspekcjami silników GTF i niestabilność geopolityczna, utrzymają się w nadchodzącym roku, udowodniliśmy, że nasz model jest zwinny, bardzo odporny i dobrze ustawiony, aby problemy zostały złagodzone – zaznaczył dyrektor generalny Wizz Aira, dodając, że linie są ​​„niezwykle dobrze przygotowane do szybkiego reagowania na pojawiające się problemy”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ryanair: Nowe menu koktajli. Siedem opcji do wyboru

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Nowe menu koktajli. Siedem opcji do wyboru

Redakcja/inf. pras 22 maja 2024

Norwegian stawiają mocniej na Szwecję. Nowe kierunki jesienią

Pasażer i linie lotnicze

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air zawiesza loty z Katowic do Izraela

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesza loty z Katowic do Izraela

Mateusz Kieruzal 20 maja 2024

20 lat linii Wizz Air w Katowice Airport i prawie 25,5 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air wyleasingował trzy B737 od ukraińskiego SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Ryanair: Nowe menu koktajli. Siedem opcji do wyboru

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Nowe menu koktajli. Siedem opcji do wyboru

Redakcja/inf. pras 22 maja 2024

Norwegian stawiają mocniej na Szwecję. Nowe kierunki jesienią

Pasażer i linie lotnicze

Nowe kierunki i debiut easyJet w Afryce Zachodniej

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air zawiesza loty z Katowic do Izraela

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zawiesza loty z Katowic do Izraela

Mateusz Kieruzal 20 maja 2024

20 lat linii Wizz Air w Katowice Airport i prawie 25,5 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air wyleasingował trzy B737 od ukraińskiego SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5