Wizz Air przez długi czas stosował dość restrykcyjną politykę powrotu do pracy w węgierskich liniach, jeśli wcześniej pracownik zdecydował się samoistnie odejść. Zmiana na rynku pracy skłoniła niskobudżetowego przewoźnika na tymczasowe zawieszenie stosowania krytykowanej zasady „no return”.
Wizz Air, inaczej niż inni przewoźnicy lotniczy, prowadził dość kontrowersyjną politykę niezatrudniania ponownie osób, które wcześniej same zrezygnowały, z jakichś powodów, najczęściej finansowych, z pracy na rzecz węgierskich linii lotniczych.
Pandemia wywołana koronawirusem SARS-CoV-2 znacznie zmieniła rynek pracy. W wyniku wprowadzanych przez rządy poszczególnych państw tysiące ludzi odeszło z branży lotniczej i rozpoczęło pracę w innym sektorze gospodarki. Stopniowe odchodzenie od ograniczeń w podróżach międzynarodowych i skokowy wzrost popytu na podróże lotnicze spowodował w branży lotniczej chaos. Zarówno linie lotnicze, jak i lotniska zmagały się i zmagają z problemem braku wystarczającej liczby pracowników.
Wiele osób nie chciało wrócić do pracy w lotniczym sektorze, gdyż pracując w innej branży mogą zarobić nawet kilka razy więcej. Obecnie to nie pracownik szuka pracy, a pracodawca szuka chętnych do pracy ludzi. Widząc obecną sytuację, władze Wizz Aira zdecydowały o zmianie restrykcyjnej polityki kadrowej. Obowiązująca od początku istnienia linii lotniczych zasada „no return” została tymczasowo zawieszona.
Niskobudżetowy przewoźnik zezwolił na powrót do pracy ludzi, którzy zostali wcześniej zwolnieni lub odeszli z własnej inicjatywy. – Jeśli spojrzymy na to, co wydarzyło się w branży [lotniczej, od red.] w ciągu ostatnich trzech lat, to widzimy, że wiele osób odeszło. Wszystkie linie lotnicze utraciły [cenne, od red.] doświadczenie i wiedzę. Więc tak, podjęliśmy decyzję, że przez ograniczony okres, osoby, które nas opuściły, i będą chciały do nas wrócić, to będą mile widziani – powiedział na spotkaniu z polskimi dziennikarzami w Budapeszcie Owain Jones, wiceprezes węgierskich linii lotniczych i dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Wizz Aira.
Jak wskazał Jones, wielu byłych pracowników powróciło do pracy na rzecz Wizz Aira. Są to osoby, które pracowały na różnych szczeblach, zarówno wysokich, jak i niskich. Zasada „no return” ma zostać przywrócona na początku przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.