Konieczność wyłączenia z służby ponad 40 airbusów z rodziny A320neo odbija się negatywnie na siatce połączeń Wizz Aira, który dokonał kolejnej aktualizacji programu lotów. Węgierskie linie zawieszą loty między Pyrzowicami a Tel Awiwem, które zostały wznowione wraz z początkiem sezonu letniego. Izrael z polskiej siatki połączeń przewoźnika z Węgier nie wypadnie, gdyż realizacja lotów z Krakowa i Warszawy będzie kontynuowana.
Silniki Pratt & Whitney do nowej generacji wąskokadłubowych samolotów Airbusa okazały się wadliwe. Wady silnika wynikają z produkcji kilku części z zanieczyszczonego proszku metalicznego. Te specyficzne elementy są bardziej podatne na korozję i mogą powodować pęknięcia w przekładniowych silnikach turbowentylatorowych. „Zakłócenie” w działalności operacyjnej samolotów spowodowane zanieczyszczeniem sproszkowanym metalem jest frustrujące dla zarządów wielu przewoźników, gdyż zaplanowany program lotów musiał zostać ograniczony, co wpływa na zyski, które na 99 proc. będą mniejsze.
Ponad 40 airbusów musiał wyłączyć ze służby m.in. Wizz Air, który część maszyn zaparkował na bydgoskim lotnisku. W ostatnim czasie władze operatora, wbrew wcześniejszym założeniom, podjęły decyzje o pozyskiwaniu w formule wet-leasingu trzech boeingów 737-800 od ukraińskich linii lotniczych SkyUp. Flota Wizz Aira „wzbogaciła się” również o trzy leciwe A320 i jednego A321ceo. Co ciekawe, dwa A320 (HA-LWM i HA-LWE) latały już wcześniej latały dla węgierskiego operatora. Przeglądy silników Wizz Aira mają potrwać do końca 2025 roku.
Uziemienia samolotów wciąż negatywnie rzutują na siatkę połączeń niskokosztowego przewoźnika. „Normalizowanie” się sytuacji w Izraelu skłoniło linie do wznowienia lotów do Tel Awiwu m.in. z Polski. Początkowo przywrócone zostały rejsy z Krakowa, lecz duży popyt na rejsy do Izraela skłonił linie do wznowienia operacji także z Katowic i Warszawy. Realizacja połączeń z Pyrzowic i Lotniska Chopina powróciła wraz z początkiem sezonu letniego.
O ile rejsy ze stolicy przyjęły się dobrze i będą kontynuowane, to katowicki port lotniczy straci wkrótce rejsy Wizz Aira do Tel Awiwu, albowiem niskokosztowy operator usunął ze swojego systemu rezerwacyjnego rejsy do Izraela po 13 kwietnia. Połączenie powinno zostać przywrócone wraz z początkiem sezonu zimowego, tj. 28 października, w poniedziałek.
Węgierskie linie w dalszym ciągu będą latać do Tel Awiwu z Krakowa i Warszawy. Z Balic linie oferują, w zależności od tygodnia, trzy lub cztery rotacje w tygodniu. Z kolei podaż lotów Lotnisko Chopina – Tel Awiw to maksymalnie pięć rejsów w tygodniu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.