Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Włochy: Rozpoczęła się sprzedaż marki Alitalia. Cena wywoławcza 290 mln euro

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
23-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Włochy: Rozpoczęła się sprzedaż marki Alitalia. Cena wywoławcza 290 mln euro
fot. Piotr Bożyk
W sobotę (18 września) Alitalia oficjalnie wystawiła swoją markę na sprzedaż. Cena bazowa wynosi 290 mln euro plus podatki. Jest to część procesu przekazywania operacji nowemu, państwowemu przedsiębiorstwu Italia Trasporto Aereo (ITA), które planuje nabyć markę w drodze przetargu publicznego.

Komisja Europejska nalegała na przeprowadzenie otwartego przetargu, a nie na bezpośrednie przekazanie marki, w zamian za to, że Bruksela dała Rzymowi zielone światło do zainwestowania co najmniej 1,35 mld euro w nowego przewoźnika, który ma rozpocząć loty w miejsce Alitalii od 15 października. ITA i inni potencjalni nabywcy mają czas do północy czasu włoskiego 30 września, aby przedstawić swoje oferty na zakup kultowej marki Alitalia, która 16 września obchodziła 75. rocznicę powstania.

W dokumencie przetargowym, trzej nadzwyczajni komisarze upadłego przedsiębiorstwa, Gabriele Fava, Giuseppe Leogrande i Daniele Umberto Santosuosso, stwierdzili, że "poszczególne przedsiębiorstwa lub korporacje dowolnej narodowości, których wartość netto w dniu złożenia wniosku o dopuszczenie do udziału w przetargu nie jest niższa niż 200 mln euro i które posiadają licencje na prowadzenie działalności w transporcie lotniczym lub certyfikaty przewoźnika lotniczego, mogą ubiegać się o dopuszczenie do przetargu".

Eksperci powiedzieli gazecie Corriere della Sera, że ich zdaniem kwota wyjściowa jest dość wysoka, a ostatnie sprawozdania przypisują logo wartość 145-150 mln euro. Nieznane źródła ministerialne potwierdziły dziennikowi, że spodziewają się, iż większość wniosków wpłynie jako manewr zakłócający, aby zmusić nowe przedsiębiorstwo do większych wydatków.

Zgodnie z dokumentem, dwa dni po złożeniu ofert, oferenci zostaną poinformowani, czy spełniają wymagania, po czym odbędzie się pierwsza faza składania wiążących ofert, która ma nastąpić do godziny 14:00 czasu lokalnego 4 października. Jeśli pierwsza faza będzie pozbawiona ofert w tym momencie, cena spadnie. Jeśli w drugiej fazie, kończącej się trzy dni później, nadal nie wpłyną wiążące oferty, komisarze "przystąpią wówczas do sprzedaży marki bez żadnych ograniczeń proceduralnych wskazanemu przez nich podmiotowi gospodarczemu".

Alfredo Altavilla, prezes nowego przedsiębiorstwa, powiedział niedawno związkom zawodowym, że ITA zależy na tym, aby nie przepłacać za przejęcie nazwy Alitalia. Ale przejęcie marki jest postrzegane jako najważniejszy krok w uruchomieniu operacji ITA - które mają rozpocząć się zaledwie kilka dni później z 52 samolotami w malowaniu Alitalii. Jeśli firma nie wygra przetargu, nie będzie mogła technicznie rozpocząć działalności pod tą nazwą i w tych barwach.

Nowy narodowy przewoźnik Włoch w połowie sierpnia otrzymał pozwolenie od rodzimego urzędu lotnictwa cywilnego (ENAC). Wówczas przejął 85 proc. slotów Alitalii w porcie Mediolan-Linate oraz 43 proc. slotów w stołecznym porcie Rzym-Fiumicino. Następnie Ministerstwo Rozwoju Włoch upoważniło Alitalię do zaprzestania sprzedaży biletów. Przewoźnik z Półwyspu Apenińskiego zostanie zastąpiony od 15 października przez Italia Trasporto Aereo (ITA). Warto także dodać, że ITA uzyskała 10 września zgodę regulatorów Unii Europejskiej. Komisja Europejska uznała również, że dokapitalizowanie ITA kwotą 1,35 mld euro od decydentów z Rzymu w ciągu najbliższych trzech lat jest zgodne z unijnymi zasadami udzielania pomocy publicznej.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Prawo i polityka

KE: Pomoc Włoch dla Alitalii była nielegalna

Mateusz Kieruzal 29 marca 2023

Rzym: Protest byłych stewardes Alitalii. Zdjęły uniformy i buty

Prawo i polityka

Ostatni lot Alitalii. Włochy żegnają się z linią lotniczą po 74 latach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5