Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Włoszek: Moim obowiązkiem jest dbanie o Kraków Airport

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
12-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Włoszek: Moim obowiązkiem jest dbanie o Kraków Airport
fot. Kraków Airport
– Moim obowiązkiem, jako prezesa Kraków Airport, jest dbanie, przede wszystkim, o interesy krakowskiego lotniska i jego drużyny – wyznał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym, podczas inauguracji lotów Turkish Airlines do Balic, Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: W końcu się udało. Turkish Airlines pojawiły się w Krakowie.

Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport
: Wszelkie dane pokazywały, że Kraków to największy nieobsługiwany przez Turkish Airlines ośrodek w tej części Europy. Stambuł i Kraków, dwie ikony turystyki, bardzo ważne ośrodki nauki, kultury i biznesu zostały połączone ze sobą dzięki współpracy Polskich Linii Lotniczych LOT i Turkish Airlines. Z punktu widzenia Krakowa i całego południa Polski, jest to bardzo istotne wydarzenie.

Został Pan prezesem Związku Regionalnych Portów Lotniczych, wcześniej tę zaszczytną funkcję pełnił Artur Tomasik, prezes portu lotniczego w Katowicach, skąd pierwotnie do największego miasta Turcji miały latać samoloty polskich oraz tureckich linii lotniczych. Rozumiem, że Katowice należą do obszaru oddziaływania krakowskiego lotniska?

Lotniska w Krakowie i Katowicach wzajemnie się uzupełniają z ofertą dla pasażera. My nastawiamy się bardziej na pasażera biznesowego, regularnych przewoźników. Każdy z tych dwóch portów jest potrzebny i spełnia swoją podstawową rolę – zapewnienia pasażerom oferty stanowiącej odpowiedź na ich potrzeby związane z podróżami lotniczymi.

Czy w takim razie bilateralna umowa lotnicza między Polską a Turcją powinna być znowelizowana, tak aby powstało międzyrządowe porozumienie na wzór umów o otwartym niebie? Dobrym przykładem według mnie jest Ukraina. Przed pandemią i rosyjską agresją do każdego ukraińskiego regionalnego portu lotniczego latały zarówno Turkish Airlines, jak i tureckie tanie linie lotnicze Pegasus Airlines.

My jako lotniska, ale także przewoźnicy, działamy w ramach określonych warunków prawnych. Wszelkie decyzje związane z potencjalną nową umową, o których Pan redaktor mówi, pozostają w kompetencjach władz na szczeblu rządowym. My wykorzystaliśmy możliwości, które daje obowiązująca obecnie umowa. Cieszymy, że otwarto połączenie Kraków – Stambuł.

Pan jako prezes krakowskiego portu lotniczego, ale także prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych będzie lobbował w tej sprawie u władz centralnych?

Na pewno będziemy robić wszystko jako Związek, co będzie wpływało pozytywnie na rozwój ruchu lotniczego w Polsce. Pierwszeństwo i decydujący głos zawsze będą miały instytucje państwowe, gdyż to interes Polski jest decydujący, jeżeli chodzi o umowy bilateralne.

Oprócz Turkish Airlines w Krakowie, w miejsce Katowic, pojawią się tureckie linie SunExpress, które zaoferują bezpośrednie loty do Antalyi. Balice stają się coraz ważniejszym punktem na lotniczej mapie świata?

Kraków, przede wszystkim, jest magicznym miastem, ikoną europejskiej i światowej turystyki. Niezmiennie przyciągał rzesze podróżnych. Zawsze powtarzam, że nie przylatuje się na lotnisko, tylko do regionu, do którego bramą jest lotnisko Kraków jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. My wykonujemy tylko zadanie, które do nas należy.

W którym momencie otrzymaliście sygnał, że Turkish Airlines na 100 proc. przylecą do Krakowa?

Decyzje podejmował Turkish Airlines, także o czasie kiedy przekaże stronom. Dla nas był to wystarczający czas, od momentu otrzymania sygnału, aby się przygotować się do inauguracyjnego rejsu. Tak jak mówiłem w poprzednim wywiadzie dla Rynku Lotniczego, Turkish Airlines prowadziły rozmowy z różnymi portami w ramach obowiązującej Polskę i Turcję umowy lotniczej. Nie jest tajemnicą, że linie rozmawiały zarówno z Katowicami, jak i Krakowem. O wyborze Krakowa, zaważył biznes, a ostateczną decyzja leżała po stronie tureckiej. Moim obowiązkiem, jako prezesa Kraków Airport, jest dbanie, przede wszystkim, o interesy krakowskiego lotniska i jego drużyny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Katowice stolicą czarterów. Miliony złotych na akcje marketingowe?

Infrastruktura i lotniska

Katowice stolicą czarterów. Miliony złotych na akcje marketingowe?

Mateusz Kieruzal 23 września 2024

Strutyński (Kraków): Przed nami spiętrzenie inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Midera (Łódź): Dobre wakacje, już 300 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Midera (Łódź): Dobre wakacje, już 300 tys. pasażerów

Łukasz Malinowski 21 września 2024

Zobacz również:

Włoszek: Jesteśmy w kontakcie z Qatar Airways

Infrastruktura i lotniska

Włoszek: Jesteśmy w kontakcie z Qatar Airways

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2024

Włoszek (Kraków): Strategia LOT jest ambitna, a jej cele są realne

Infrastruktura i lotniska

Włoszek (Kraków): O lotach do Stambułu zdecydowała ekonomia

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Katowice stolicą czarterów. Miliony złotych na akcje marketingowe?

Infrastruktura i lotniska

Katowice stolicą czarterów. Miliony złotych na akcje marketingowe?

Mateusz Kieruzal 23 września 2024

Strutyński (Kraków): Przed nami spiętrzenie inwestycji

Infrastruktura i lotniska

Midera (Łódź): Dobre wakacje, już 300 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Midera (Łódź): Dobre wakacje, już 300 tys. pasażerów

Łukasz Malinowski 21 września 2024

Zobacz również:

Włoszek: Jesteśmy w kontakcie z Qatar Airways

Infrastruktura i lotniska

Włoszek: Jesteśmy w kontakcie z Qatar Airways

Mateusz Kieruzal 21 czerwca 2024

Włoszek (Kraków): Strategia LOT jest ambitna, a jej cele są realne

Infrastruktura i lotniska

Włoszek (Kraków): O lotach do Stambułu zdecydowała ekonomia

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5