Partner serwisu
Prawo i polityka

Wojna handlowa uderza w Ryanaira

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Wojna handlowa uderza w Ryanaira
fot. Boeing
Ryanair może nie odebrać zaplanowanych na resztę roku boeingów 737 MAX. Jeśli wojna handlowa zaostrzy się – cła będą obowiązywały także przemysł lotniczy, to irlandzkie linie lotnicze odłożą w czasie odbiory nowych samolotów. Między sierpniem a październikiem niskokosztowiec miał otrzymać od Boeinga 25 B737 MAX 8.

Donald Trump miał wnieść „powiew świeżości” w branżę lotniczą, gdyż skłonność do nadmiernej regulacji administracji Joe Bidena ograniczyła konkurencyjność rynkową m.in. przewoźników ze Stanów Zjednoczonych Ameryki, wpędzając sektor w stagnację. Administracja 47. prezydenta ma jednak inne (niecodzienne i wręcz innowacyjne) podejście do prowadzenia polityki. W ramach prawa „silniejszego” wprowadzane są cła, które w niektórych przypadkach osiągnęły już niebotyczny poziom.

Wojna handlowa wpływa negatywnie na przemysł lotniczy – implementowane cła mogą z łatwością wpędzić sektor w zapaść, z której branżowe podmioty wyszły. Pokrzywdzonymi mogą być podmioty konstruktorskie, a więc i także linie lotnicze, które mogą odkładać w czasie odbiór fabrycznie nowych samolotów, aby uniknąć konieczności płacenia wyższych opłat za import.

Taką możliwość rozważa m.in. Ryanair. Irlandzki niskokosztowiec miał zaplanowane odebrać 25 boeingów 737 MAX, których dostawy były przewidziane na okres sierpień – październik 2025. – Jeśli na te samoloty zostaną nałożone cła, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dostawa zostanie opóźniona – powiedział, cytowany przez „Financial Times”, Michael O’Leary, dyrektor generalny Grupy Ryanair. Irlandczyk zauważył, że owe samoloty będą potrzebne dopiero na starcie sezonu letniego 2026, więc opóźnienie dostaw nie wywoła problemów operacyjnych w zimie.

O’Leary ma jednak nadzieję, że „zdrowy rozsądek zwycięży”, a amerykańska administracja wyłączy branżę lotniczą z obowiązywania ceł, która jest jednym z głównych kół zamachowych światowej gospodarki. Ryanair ma niezrealizowane zamówienia na 31 B737 MAX 8 i 300 (wraz z opcjami) B737 MAX 10, choć ten ostatni model samolotu nie został jeszcze certyfikowany. Boeing przewiduje, że największy wariant wąskokadłubowego programu B737 MAX zostanie certyfikowany do końca roku, a niskokosztowiec otrzyma 15 maszyn nowego typu w 2026 roku. Ryanair zawarł z Boeingiem umowę na szybszą dostawę alternatywnych odrzutowców (B737 MAX 8), jeśli B737 MAX 10 nie uzyska jednak certyfikacji do końca roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polski Ryanair z dużym spadkiem zysku netto

Pasażer i linie lotnicze

Polski Ryanair z dużym spadkiem zysku netto

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2025

Wizz Air wyleasingował A321 od GetJet

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wyleasingował A321 od GetJet

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2025

Największy w historii letni rozkład rejsów Wizz Air z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Pasażer i linie lotnicze

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Ryanair i Grupa eSky razem na kolejne dwa lata

Biznes i przemysł

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Polski Ryanair z dużym spadkiem zysku netto

Pasażer i linie lotnicze

Polski Ryanair z dużym spadkiem zysku netto

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2025

Wizz Air wyleasingował A321 od GetJet

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wyleasingował A321 od GetJet

Mateusz Kieruzal 17 kwietnia 2025

Największy w historii letni rozkład rejsów Wizz Air z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Pasażer i linie lotnicze

Brak certyfikacji B737 MAX 10? Ryanair ma plan

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2025

Ryanair i Grupa eSky razem na kolejne dwa lata

Biznes i przemysł

Ryanair żąda 3 tys. euro odszkodowania od agresywnego pasażera

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5