Życie według zasady, która nakazuje zachowanie równowagi pomiędzy pracą i życiem osobistym staje się coraz bardziej popularniejsze. Przekonały się o tym linie lotnicze Vistara. Piloci indyjskiego operatora wyrażali niezadowolenie z powodu zbyt dużej liczy lotów (godzin pracy). Przewoźnik, aby zadowolić i spełnić oczekiwania pilotów ograniczył dzienną liczbę rejsów.
Samolot jest najwygodniejszym środkiem transportu międzymiastowego w Indiach. Wpływają na to m.in. słaba jakość dróg, częste wypadki, a przede wszystkim duże odległości pomiędzy poszczególnymi ośrodkami miejskimi. Przejazd autobusem między miastem stołecznym Indii, Delhi, a stolicą biznesu i Bollywood, Mumbajem, zajmuje ponad 35 godzin. Z kolei podróż “szybkim” pociągiem zajmuje minimum 16 godzin, podczas gdy samolot pokonuje trasę w dwie godziny.
Indie, po Chinach i Stanach Zjednoczonych, są już trzeci największym rynkiem lotniczym na świecie. W ciągu kolejnych 15 lat, zarówno analitycy branżowi, jak i najwięksi producenci samolotów, prognozują, że subkontynent indyjski stanie się lotniczym centrum świata. Boom na latanie w Indiach pojawił się wraz z rozwojem niskokosztowych przewoźników. Tanie linie szybko stały się liderem krajowych przewozów lotniczych, a narodowy operator, Air India, znalazł się w trudnej sytuacji finansowej.
Work-life balance
Duży popyt na podróże lotnicze sprawił, że rynek rósł i rośnie dość szybko, co jakichś czas na rynku pojawiali się nowi przewoźnicy, a operowanie stało się trudne. Duży przyrost lotów i mała podaż pilotów oznaczały, że grafiki pilotów zwiększały się, podczas gdy komfort pracy malał.
Piloci linii Vistara, które przechodzą proces fuzji z narodowym przewoźnikiem, zaczęli zgłaszać zarządowi operatora niezadowolenie, wskazując na zbyt dużą liczbę godzin pracy, która powoduje zmęczenie i zakłóca życiowy balans. Część pilotów, rzekomo, miała zacząć brać nagłe zwolnienia lekarskie, aby unaocznić zarządowi przewoźnika problem. Władze Vistara, aby zaradzić sytuacji i poprawić równowagę pomiędzy pracą a życiem osobistym pilotów, postanowił ograniczyć o 10 proc. liczbę lotów. Indyjskie linie realizują każdego dnia, przeważnie, 350 lotów. W wyniku aktualizacji siatki połączeń, dzienna liczba lotów zmniejszyła się o około 35.
– „Tymczasowo zmniejszyliśmy liczbę obsługiwanych lotów, a także wdrożyliśmy większe samoloty, takie jak nasze B787-9 i A321neo, na wybranych trasach krajowych, aby tam, gdzie jest to możliwe, obsłużyć więcej pasażerów” – oświadczył indyjski przewoźnik.
Aktualizacja pensji
Zaktualizowane ramy zapewniają załodze lotniczej stałe wynagrodzenie za co najmniej 40 godzin lotu w porównaniu z poprzednim minimalnym wymogiem wynoszącym 70 godzin. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, piloci mieli otrzymywać identyczne wynagrodzenie niezależnie od tego, czy wylatali 10, czy 70 godzin, mimo że minimalny wymóg miesięcznej pracy wynosił 70 godzin.
Jednak wraz z wdrożeniem nowej struktury wynagrodzenia zmniejszone zostaną pensje pilotów, z około 7 400 dolarów (w oparciu o 70 godzin, które nie były konsekwentnie egzekwowane) do 5 200 dolarów przy ścisłym 40-godzinnym harmonogramie pracy. Nowa struktura wynagrodzeń jest zgodna z systemem wynagrodzeń Air India, liniami z którymi Vistara przejdzie fuzję.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.