Michelle Ballarin, która jest właścicielką masy upadłościowej po WOW Air, ma kolejny pomysł na reaktywację islandzkich linii. Brzmi on dziwnie, ale to można powiedzieć i poprzednich zapowiedziach amerykańskiej bizneswomen.
Właścicielka Oasis Aviation Group i USAerospac przejęła od upadłych
pod koniec marca zeszłego roku nie tylko markę czy flotę, ale nawet umundurowanie. Od początku zastanawiano się nad planem biznesowym odrodzonego WOW Air. We wrześniu w wywiadzie udzielonego Washington Post Ballarin zapowiedziała, że w ciągu tygodnia zacznie działać strona linii, a w październiku 2019 r. odbędzie się pierwszy lot z Keflaviku do Waszyngtonu-Dulles. Słowa te padały, mimo że nowy gracz nie miał jeszcze licencji.
Do lotu nie doszło, a strona wowair.com jedyne co ma do zaoferowania to wielkie logo firmy. Żeby było jeszcze bardziej niecodziennie, WOW Air 2.0 miało oferować bilety w cenach typowych dla linii niskokosztowych, a jednocześnie takie udogodnienia jak odprawa biometryczna, dostęp przez wszystkich pasażerów do poczekalni biznesowej na lotniskach, na których będzie operować stary przewoźnik w nowej odsłonie oraz menu kuchni pokładowej opracowane przez szefa kuchni w restauracji wyróżnionej trzema gwiazdkami Michelin.
Brzmi jak bajka i bajką się okazało. Bardziej realnym, to nie znaczy, że realnym, wydawał się plan wożenia samolotami po WOW Air ryb. Główny przemysł Islandii to rybołówstwo i przetwórstwo rybne. Do niedawna stanowiły one najważniejszą część gospodarki tego państwa. Obecnie jest nim turystyka. Wulkaniczna wyspa od lat wojuje z Unią Europejską w kwestii przełowienia łowisk, którego mają się dopuszczać wyspiarze. I ta zapowiedź okazała się niewiele warta, choć głowiono się, jak firma chce dokładnie na tym zarobić, do tego nie będąc przygotowaną do prowadzenia działalności cargo.
Michelle Ballarin nie daje o sobie zapomnieć i teraz jej firma informuje o nowym pomyśle. Skoro nie udało się w Islandii, to tym razem plan jest związany z Włochami. Zgodnie z komunikatem prasowym, nowa linia lotnicza WOW Italy będzie częścią projektu „WOW World”. Przewoźnik ma operować między innymi w Rzymie i na Sycylii. Działalność ma się rozpocząć „wkrótce”. Zobaczymy jednak czy wkrótce to nie usłyszymy o jeszcze innym planie.