Po czterech latach przerwy będzie można ponownie skorzystać z bezpośredniego połączenia między Pragą a Astaną - poinformowało w oficjalnym komunikacie lotnisko stolicy Czech.
Od 22 maja bieżącego roku linie lotnicze SCAT Airlines będą znów latać znad Wełtawy do Kazachstanu. Rejsy zaplanowano dwa razy w tygodniu, a konkretnie w każdą środę i sobotę. Loty będą obsługiwane boeingiem 737-800, który może zabrać na pokład 189 pasażerów. Bezpośrednie połączenie z Azją Centralną stworzy ciekawe możliwości współpracy biznesowej i turystycznej obu krajów.
– Kazachstan jest dla nas ważnym rynkiem zarówno z punktu widzenia turystyki wyjazdowej, jak i przyjazdowej. W 2019 roku pomiędzy Pragą a miejscami docelowymi w Kazachstanie przewinęło się prawie 30 tys. pasażerów. Na rynku tym działa wiele czeskich firm, a jest to rynek eksportowy głównie dla produktów inżynieryjnych i chemicznych. Kazachowie od dawna upodobali sobie też czeskie uzdrowiska. Poznanie tego wyjątkowego kraju może być z kolei dużą atrakcją dla naszych turystów – podkreślił Jaroslav Filip, przedstawiciel praskiego portu.
Kazachstan to kraj, w którym mieszają się elementy kilku kultur. Na powierzchni ponad 2,7 mln kilometrów kwadratowych dominują nie tylko stepy, ale również jeziora, których jest prawie 50 tys. Współczesna Astana może poszczycić się szerokimi bulwarami i szklanymi drapaczami chmur. Odwiedzający nie powinni przegapić wieży widokowej
Bajtěrek, futurystycznego centrum rozrywki
Khan Šatyr czy wyjątkowej atmosfery
Pałacu Pokoju i Harmonii.
– Bezpośrednie loty z Kazachstanu do Czech to połączenie, na które nasi pasażerowie czekają najbardziej. Cieszymy się, że ta popularna trasa powraca po czterech długich latach, a linie lotnicze SCAT Airlines mogą z kolei ponownie zaoferować możliwość podróży do jednego z najbardziej romantycznych i przytulnych miast na świecie – powiedział Nicolay Burtakov, dyrektor działu handlowego SCAT Airlines.
SCAT Airlines to jeden z największych przewoźników lotniczych w Kazachstanie, zatrudniający blisko 2500 pracowników. Flota tych linii składa się z 36 maszyn, wyprodukowanych w USA i Kanadzie.
Dominują odrzutowce Boeinga z rodziny 737, których jest w sumie osiemnaście, a kolejnych siedem wersji 737 MAX 8 jest zamówionych. Ponadto przewoźnik z Azji Środkowej eksploatuje po cztery boeingi 757-200 i bombardiery CRJ200, a także jednego szerokokadłubowego boeinga 767-300ER.
SCAT Airlines obsługują w sumie ponad 80 tras krajowych i międzynarodowych. Przewoźnik z Kazachstanu uruchamia operacje średnio do dziesięciu nowych kierunków rocznie i zwiększa w ten sposób udział ruchu pasażerskiego o 40 proc.