Port Lotniczy Wrocław zakończył pierwszy kwartał z wynikiem 758 815 obsłużonych pasażerów. Oznacza to wzrost o 22 proc. względem trzech pierwszych miesięcy zeszłego roku. Udany sezon zimowy potwierdziła rekordowa liczba podróżnych obsłużonych w marcu. Wzrasta również zainteresowanie takimi usługami, jak salon Executive Lounge czy VIP & Business Services oferowane przez wrocławskie lotnisko.
Bardzo dobre wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku to efekt atrakcyjnej siatki połączeń, z dużą liczbą nowych kierunków, a także wzrostu zainteresowania stałymi lotami w ofercie lotniska. W styczniu, lutym i marcu nie brakowało połączeń, które osiągały poziom wypełnienia powyżej 90%, często zbliżając się do kompletu pasażerów na pokładzie, co jest doskonałą wiadomością zarówno dla przewoźników, jak i Portu Lotniczego Wrocław.
– Stale rosnące liczby operacji lotniczych czy pasażerów zawsze cieszą, zwłaszcza, że w marcu obsłużyliśmy ponad 280 tysięcy podróżnych. Kluczowe dla nas są jednak przygotowania do zbliżającego się wielkimi krokami szczytu sezonu letniego. Nasze prognozy mówią jasno – to będzie rekordowe lato dla Portu Lotniczego Wrocław. Kilka dni temu w życie weszła letnia siatka połączeń i zapowiada się ekscytująco. Utrzymanie odpowiedniej dynamiki wzrostu w kolejnych miesiącach to nasz cel, którego realizacja pozwoli obsłużyć nam około 4,5 mln pasażerów w tym roku – zapowiada
Cezary Pacamaj, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
Sezon letni za pasemPrzez cały pierwszy kwartał bieżącego roku wrocławskie lotnisko funkcjonowało według zimowej siatki połączeń. Przez trzy miesiące blisko ćwierć miliona pasażerów obsłużono na trasach w kierunkach południowych – m.in. do Włoch, Hiszpanii, Portugalii oraz na Maltę czy Cypr. Wśród państw śródziemnomorskich wyróżniała się Hiszpania z wynikiem ponad 100 tys. podróżnych. Filarem oferty pozostaje najbardziej obłożony kierunek lotów z Wrocławia. Wielka Brytania wraz z Irlandią to blisko 220 tys. pasażerów, a bezsprzecznym liderem nadal jest Londyn. Połączenia z portami Stansted i Luton to blisko 90 tys. podróżnych w pierwszym kwartale 2024 roku.
– Seria świetnych wyników to efekt rozbudowy siatki połączeń. Udane debiuty Walencji, Agadiru czy Seulu wyraźnie zwiększyły liczbę obsługiwanych pasażerów, skutecznie wspierając dotychczas obsługiwane kierunki. To pozwala wierzyć, że równie pozytywnie na rozwój portu wpłyną kwietniowe nowości. Latem w naszym zasięgu może być liczba nawet pół miliona podróżnych w miesiącu – przewiduje Karol Przywara, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.
31 marca z Wrocławia odleciały pierwsze samoloty letniej siatki połączeń. Na pasażerów czekają
bezpośrednie loty do Marsylii i Kopenhagi oraz kluczowa nowość –
realizowany przez Finnair i uroczyście zainaugurowany na początku miesiąca rejs do hubu w Helsinkach. Podróżni mogą także korzystać z sezonowych połączeń z południem. Do Aten, Podgoricy i Pizy dołączyły długo wyczekiwane letnie kierunki.
Wzrost zainteresowania usługami VIPWzrosty w liczbie obsłużonych pasażerów przekładają się również a dodatkowe usługi oferowane przez wrocławskie lotnisko. Rosnącym zainteresowaniem podróżnych cieszy się salon Executive Lounge dostarczający kompleksową obsługę i najwyższy komfort podczas oczekiwania na lot. Strefa VIP & Business Services w Porcie Lotniczym Wrocław także zanotowała rekordowe wyniki w pierwszym kwartale. Z usługi skorzystało o blisko 26 proc. więcej pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku.
Strefa VIP & Business Services to specjalna przestrzeń zlokalizowana w hali odlotów po przejściu kontroli bezpieczeństwa. Na pasażerów czeka szereg udogodnień zmieniających oczekiwanie na lot w czystą przyjemność – wygodne fotele, sprzęt elektroniczny i prasa, a także bogata oferta smacznych przekąsek i napojów. Gości obsługuje personel przeszkolony w zakresie protokołu dyplomatycznego. W pierwszym kwartale na skorzystanie z salonu Executive Lounge decydował się co 25 pasażer lecący z Wrocławia. Najczęściej byli to podróżni odlatujący do Frankfurtu oraz na Lotnisko Chopina w Warszawie