Przetarg ogłoszony przez PPL, zarządzającego lotniskiem w Radomiu, na opracowanie dokumentacji projektowej i przebudowę oraz wydłużenie drogi startowej wygrała firma Max Bögl Polska z Wrocławia – poinformowała spółka w komunikacie.
Zwycięska firma Max Bögl Polska przedstawiła najniższą ofertę – 146,7 mln zł brutto. W przetargu wystartowały również Budimex SA (z propozycją w wysokości 154,9 mln zł brutto), Strabag (164,6 mln zł brutto) oraz Konsorcjum Trakcja PRKII S.A., AB Kauno Tiltai i Projekt Plus (169,1 mln zł brutto).
Jak poinformował PPL, oferta firmy Max Bögl Polska spełniła wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Jedynym przyjętym kryterium oceny ofert była cena. Wykonawca, po podpisaniu umowy z PPL, będzie mógł rozpocząć prace budowlane już w połowie czerwca tego roku. Termin zakończenia prac przewidywany jest na połowę sierpnia 2020.
Przygotowując się do nowego przetargu, PPL wyciągnął wnioski z pierwszego podejścia i zwiększył kwotę, jaką jest gotowy wydać, do limitu 218,2 mln złotych. Pierwsze postępowanie przetargowe zostało przez PPL unieważnione, z uwagi na to, że jedyna oferta, jaka została wówczas złożona, nie mieściła się w budżecie inwestora, przekraczając go o 200 mln zł.
Przypomnijmy, że budowa lotniska w Radomiu, już pod nową nazwą Lotnisko Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku – to zdaniem władz jedyne lotnisko, mogące być portem zapasowym dla wyczerpującego swoją przepustowość stołecznego Okęcia. Budowa obiektu
rozpoczęła się od wyburzenia starego terminala, a wystartowała na początku maja. Zakończenie tych prac zaplanowane jest na początek czerwca tego roku.
Poprawi się dojazd do lotniska: linia kolejowa do Sadkowa (choć prawdopodobnie nie zostanie dociągnięta pod sam terminal lotniska, o czym pisaliśmy
tutaj) oraz brakujący fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Radom mają być gotowe w roku 2021. Maksymalna prędkość pociągów na trasie ze stolicy do lotniska wyniesie 160 km/h, średnio pojazdy będą poruszały się 100 km/h. Czas przejazdu wyniesie 75 minut. Obecnie dojazd drogowy z Warszawy do Radomia zajmuje 90 minut, natomiast po oddaniu fragmentu ekspresówki S7 na wylotówce ze stolicy w kierunku Radomia, będzie to zaledwie 67 minut.