Największy niskokosztowy przewoźnik w Europie Środkowej i Wschodniej oraz drugi na polskim niebie ogłosił swoje wyniki za wrzesień liczone rok do roku. Wzrosły: liczba obsłużonych pasażerów, oferowanie oraz współczynnik wypełnienia. Nie przenosi się to na ceny akcji spółki notowanej na londyńskiej giełdzie.
Wizz Air Holdings Plc. zanotował wzrost w wysokości siedemnastu i pół procent w ilości obsłużonych pasażerów. We wrześniu z usług węgierskich linii skorzystało trzy miliony sto siedemdziesiąt trzy tysiące dwustu osiemdziesięciu pasażerów. Oferowanie – czyli liczba miejsc dostępnych dla pasażerów na pokładzie samolotów przewoźnika – wzrosła o szesnaście procent. O jeden przecinek dwa procent wzrósł też współczynnik wykorzystania miejsc. Wizz Air zamknął ten miesiąc z wynikiem dziewięćdziesięciu czterech i jednej dziesiątej procent w tej statystyce.
W okresie od września 2017 do września 2018 przewozy pasażerskie Wizz Air wzrosły o dwadzieścia jeden i osiem dziesiątych procent. Oferowanie urosło o blisko dwadzieścia jeden procent (20,9), a współczynnik wypełnienia samolotów o siedem dziesiątych procent.
We wrześniu 2018 Wizz Air kontynuował rozbudowę swojej siatki połączeń, operacji oraz oferty dla pasażerów, w tym:
- poczynił nowe inwestycje w Polsce, dodając do swojej floty zbazowanej w Gdańsku siódmy samolot oraz zobowiązał się do wymiany całej swojej floty bazowanej w Warszawie liczącej osiem samolotów na samoloty A321,
- rozszerzył siatkę połączeń o trzy nowe trasy do/z Polski w tym na nowe lotnisko w Oslo,
- wprowadził usługę SITA WorldTracer®,
- uruchomienie programu Akademii pilotów Wizz Air na Węgrzech.
Wiadomość o wynikach spółki nie przełożyła się na wyniki osiągane na londyńskiej giełdzie. Przez ostatnich pięć dni notowań wartość akcji Wizz Air Holdings Plc. spadła o blisko cztery punkty procentowe.