Partner serwisu
Biznes i przemysł

Zakończył się montaż końcowy ostatniego airbusa A380

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
26-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Zakończył się montaż końcowy ostatniego airbusa A380
Fot. Aviation Toulouse - French Painter
Wielkimi krokami zbliża się koniec cyklu produkcyjnego Airbusa A380. Finałowa dostawa SuperJumbo jest zaplanowana w przyszłym roku, jednak ostatni z nich opuścił w mijającym tygodniu linię montażu końcowego Airbusa w Tuluzie.

Ostatni airbus A380, to samolot dla linii Emirates o rejestracji A6-EVS (F-WWSH) i numerze seryjnym MSN 272. Obecnie maszyna została przetransportowana na stanowisko montażu silników. Za około miesiąc samolot wykona pierwszy lot techniczny, a następnie odleci do zakładów Airbusa w Hamburgu na pełne malowanie i wyposażenie kabiny pasażerskiej.

Od czasu pierwszej dostawy SuperJumbo do Singapore Airlines w 2007 r.z linii montażu końcowego zjechały dokładnie 242 A380. Największym użytkownikiem A380 jest linia Emirates, która posiada 115 takich maszyn, kolejnymi były linie Singapore Airlines (24), Lufthansa (14), British Airways (12), Qantas (12), Air France (10), Etihad (10), Korean Air (10), Qatar Airways (10), Asiana (6), Malaysian (6), Thai Airways (6), China Southern (5) oraz ANA (2). Obecnie na dostawę oczekuje dziewięć samolotów tego typu: osiem dla linii Emirates oraz jeden dla linii ANA.

COVID pogromcą A380

Trzeba nadmienić część globalnej floty Airbusa A380 stanie jedną z największych ofiar pandemii koronawirusa. Kilku operatorów już jakiś czas temu zaczęło uziemiać niektóre lub wszystkie swoje samoloty tego typu. Inni przewoźnicy chcą natychmiast wycofać część lub całą flotę SuperJumbo.

Uziemienie airbusów A380 nie powinno być zaskoczeniem. Wykonywanie operacji lotniczych tymi bardzo lubianymi przez większość podróżnych piętrowymi samolotami ma uzasadnienie ekonomiczne wtedy, gdy na ich pokładzie podróżuje komplet pasażerów. To przedstawia problem dla linii lotniczych, szczególnie w okresie poza szczytem sezonu, gdyż znalezienie ponad pół tysiąca pasażerów na każdy rejs, nie należy do łatwych zadań. Obecnie dziennie lata kilkunastu A380, w porównaniu do około 220 SuperJumbo rok temu.

Koniec Airbusa A380

Warto też dodać, że ostatnie skrzydła opuściły zakład produkcyjny Airbus UK w Broughton w pierwszej połowie lutego.

Projekt bardzo dużego, dwupokładowego samolotu był marzeniem kilku producentów w branży. Spełnił je częściowo tylko Airbus dając lotnictwu maszynę A380-800. To wspomniane marzenie udało się spełnić tylko technicznie, a nie finansowo, co pokazują wydarzenia z ubiegłego roku. Czynników które doprowadziły do niepowodzenia programu A380 jest kilka. Decyzja o wstrzymaniu produkcji airbusa A380, zwanego SuperJumbo, jest ostatnim akcentem w jednej z największych przemysłowych inwestycji w Europie i odzwierciedla brak zamówień od przewoźników, którzy nie popierają już wizji Airbusa w postaci ogromnego czterosilnikowego odrzutowca, który miał walczyć z zatłoczeniem na największych portach lotniczych świata. Zapraszamy do zapoznania się z naszym raportem "A380: Niespełnione marzenie Airbusa".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lizbona na dniach zatwierdzi plan prywatyzacji linii TAP

Pasażer i linie lotnicze

Lizbona na dniach zatwierdzi plan prywatyzacji linii TAP

Piotr Bożyk 24 września 2023

Emirates: Zamawianie posiłków przed lotem na terenie całej Europy

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Lizbona na dniach zatwierdzi plan prywatyzacji linii TAP

Pasażer i linie lotnicze

Lizbona na dniach zatwierdzi plan prywatyzacji linii TAP

Piotr Bożyk 24 września 2023

Emirates: Zamawianie posiłków przed lotem na terenie całej Europy

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Pasażer i linie lotnicze

KLM podniesie pensje pracownikom lotniskowym

Mateusz Kieruzal 22 września 2023

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5