Partner serwisu
Biznes i przemysł

Zespół akrobacyjny Frecce Tricolori zmieni samoloty i barwy (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Po ponad 40 latach Frecce Tricolori zastąpi swoje starzejące się samoloty Alenia Aermacchi MB-339 maszynami M-346 Master, zmieniając poprzednią decyzję o wyposażeniu zespołu w samoloty M-345. Nowe Mastery będą posiadać także zmienione barwy.

W ubiegłym tygodniu w bazie lotniczej Istrana, siedzibie 51° Stormo Aeronautica Militare (51. Skrzydła Sił Powietrznych Włoch), odbyła się ceremonia powitania personelu zespołu akrobacyjnego Frecce Tricolori po powrocie z tournee po Ameryce Północnej. W trakcie zagranicznego pobytu włoscy lotnicy wzięli udział w dziewięciu pokazach i 17 przelotach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

W trakcie tej samej ceremonii zaprezentowano także nowy samolot i odświeżone barwy zespołu. Włoskie dowództwo lotnicze wybrało samolot Leonardo M-346, który w ciągu kilku lat zastąpi używane obecnie MB-339PAN. Samoloty otrzymają także malowanie specjalnie stworzone przez projektantów Pininfarina i jak podkreśla Aeronautica Militare „nowe barwy odzwierciedlają renesansu trójkoloru oraz podkreślają piękno i płynność lotu poprzez poczucie szybkości i dynamiki, przy jednoczesnym zachowaniu silnego związku z tradycją”.

Warto dodać, że początkowy plan zakładał wyposażenie Frecce Tricolori w M-345, wybrany w celu zastąpienia floty MB-339 Sił Powietrznych Włoch, jednak decyzję zmieniono. Po rozwiązaniu problemów z T-345, samolot ten będzie wykorzystywany przez 61° Stormo (61. Skrzydło) do szkolenia pilotów w 2 i 3 fazie, zastępując starzejące się odrzutowce MB-339A. W przypadku zespołu T-345 nie został uznany za odpowiednią maszynę do akrobacji w dużych formacjach. Zamiast tego zespół skorzysta z imponujących osiągów nowego T-346 Master, którego zwiększony ciąg i zwrotność będą miały kluczowe znaczenie dla utrzymania zapierających dech w piersiach jakości pokazów lotniczych zespołu.

Ogólnie Aeronautica Militare zdecydowały się na zakup 20 nowych samolotów szkolnych M-346 Master. 15 z trafi do zespołu akrobacyjnego Frecce Tricolori, a pięć pozostałych używanych będzie do szkolenia zaawansowanego i dołączy do 18 już posiadanych maszyn tego typu.

Informacyjnie o zespole

Zespół akrobacyjny Sił Powietrznych Włoch Frecce Tricolori (Trójkolorowe Strzały) powstał w 1961 r. Zanim na jego wyposażenie trafiły używane obecnie użytkowane samoloty MB-339, piloci wykonywali powietrzne akrobacje na amerykańskich maszynach F-86 Sabre i rodzimych Fiat G.91.

Akrobacja powietrzna we włoskim lotnictwie wojskowym pojawiła się pod koniec lat 20 ubiegłego wieku, ale to dopiero w 1961 r. dowództwo Włoskich Sił Powietrznych podjęło decyzję o sformowaniu jednego, reprezentacyjnego zespołu, złożonego z najlepszego lotniczego personelu. W taki sposób w Rivolto w regionie Friuli Venezia Giulia powstała grupa Frecce Tricolori (313° Gruppo Addestramento Acrobatico "Frecce Tricolori", Pattuglia Acrobatica Nazionale; PAN).

Samolot M-346

Alenia Aermacchi/Leonardo M-346 Master to włoski samolot szkolno-treningowy, który dostępny jest również w wersji myśliwsko-uderzeniowej M-346FA. Produkowany jest przez włoskie konsorcjum Alenia Aermacchi, które obecnie jest częścią włoskiego koncernu Leonardo.

M-346 jest obecnie użytkowany w służbie sił powietrznych Włoch, Republiki Singapuru, Izraela, Polski, Kataru i Grecji, a Turkmenistan i Nigeria zakupiły wersję myśliwsko-uderzeniową M-346FA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Afrijet zamawia ATR-a 42-600 dla FlyGabon

Biznes i przemysł

Afrijet zamawia ATR-a 42-600 dla FlyGabon

Piotr Bożyk 21 września 2024

Chińskie CDB Aviation zamawia 80 A320neo i 50 B737 MAX 8

Biznes i przemysł

Boeing: Tymczasowe urlopy dla tysięcy pracowników

Biznes i przemysł

Boeing: Tymczasowe urlopy dla tysięcy pracowników

Mateusz Kieruzal 20 września 2024

Zobacz również:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Pierwszy śmigłowiec Leonardo AW101 dla MW dotarł do Polski

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Afrijet zamawia ATR-a 42-600 dla FlyGabon

Biznes i przemysł

Afrijet zamawia ATR-a 42-600 dla FlyGabon

Piotr Bożyk 21 września 2024

Chińskie CDB Aviation zamawia 80 A320neo i 50 B737 MAX 8

Biznes i przemysł

Boeing: Tymczasowe urlopy dla tysięcy pracowników

Biznes i przemysł

Boeing: Tymczasowe urlopy dla tysięcy pracowników

Mateusz Kieruzal 20 września 2024

Zobacz również:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Pierwszy śmigłowiec Leonardo AW101 dla MW dotarł do Polski

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5