Partner serwisu
Prawo i polityka

Zmiany polityki bezpieczeństwa w Korei Południowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Zmiany polityki bezpieczeństwa w Korei Południowej
fot. Jeju Air/Twitter
Rząd południowokoreański dokonał wstępnego przeglądu polityki bezpieczeństwa branży lotniczej. W efekcie wprowadzone zostaną zmiany związane z awaryjnymi lądowaniami. Z terenów pobliskich drogom startowym usunięte zostaną „niebezpieczne konstrukcje”, takie jak betonowe ogrodzenia.

29 grudnia 2024 roku doszło do katastrofy lotniczej w Muan w Korei Południowej. Boeing 737-800 wykonywał awaryjne lądowanie bez wysuniętego podwozia, lecz procedura nie zakończyła się pomyślnie, gdyż samolot nie zdołał wyhamować, czego skutkiem było uderzenie w betonowe ogrodzenie.

Śmierć poniosło 179 osób, a efektem tragedii są masowe anulacje rezerwacji na przyszłe loty Jeju Air, redukcja oferowania przez niskokosztowego przewoźnika, dla którego bezpieczeństwo stało się ważniejsze niż krótkoterminowe zyski, jak i zmiany w ogólnokrajowej polityce bezpieczeństwa.

Ministerstwo Gruntów, Infrastruktury i Transportu Korei Południowej dokonało wstępnego audytu regulaminów procedur awaryjnych, czego efektem jest wykrycie niebezpiecznych konstrukcji w pobliżu dróg startowych w siedmiu portach lotniczych. Takowe elementy wykryto w Muan, jak i m.in. Czedżu. W związku z tym południowokoreańskie władze nadały priorytet zmianom procedur i infrastruktur lotniskowych.

Audyt, którego postawą były wskazania przyrządów ILS, wykazał, że konieczny jest demontaż betonowych ogrodzeń/nasypów na końcu dróg startowych. Konstrukcje betonowe zostaną umieszczone pod ziemią albo zostaną wykonane z lekkich materiałów. Urzędnicy dążą do uproszczenia konkretnych przepisów, aby zapewnić zakończenie dostosowań w zakresie bezpieczeństwa w pierwszej połowie 2025 r. i nie później niż do końca roku. Resort nakazał także wydłużenie dróg startowych w portach, gdzie tzw. obszar bezpieczeństwa jest krótszy niż 240 metrów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PAŻP wspiera polskie lotniska w celu utrzymania punktualności

Infrastruktura i lotniska

PAŻP wspiera polskie lotniska w celu utrzymania punktualności

inf. pras. 24 stycznia 2025

„Poważne uchybienia” bezpieczeństwa na Lotnisku Chopina

Biznes i przemysł

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Infrastruktura i lotniska

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Katastrofa w Korei. Pasażerowie Jeju Air rezygnują z lotów

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

PAŻP wspiera polskie lotniska w celu utrzymania punktualności

Infrastruktura i lotniska

PAŻP wspiera polskie lotniska w celu utrzymania punktualności

inf. pras. 24 stycznia 2025

„Poważne uchybienia” bezpieczeństwa na Lotnisku Chopina

Biznes i przemysł

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Infrastruktura i lotniska

PAŻP wesprze Kraków. Przetarg na lepszy ILS

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Katastrofa w Korei. Pasażerowie Jeju Air rezygnują z lotów

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5